Niedoczynność tarczycy. Olej kokosowy i ocet jabłkowy wspomogą pracę tarczycy.

niedoczynność tarczycyNiedoczynność tarczycy to cicha epidemia. Ludzie mają wiele objawów tej choroby zdecydowanie wcześniej, niż zostaje ona ujawniona. Co gorsza, w większości przypadków niedoczynność tarczycy nie jest związana z funkcjonowaniem samego tego gruczołu, tylko z układem odpornościowym. Możesz wspomóc leczenie farmakologiczne naturalnymi metodami.

Więcej przeciwutleniaczy gdy masz niedoczynność tarczycy

Nie chodzi o jedzenie jednego rodzaju żywności, ale o zrównoważoną dietę, która jest bogata we wszystkie składniki odżywcze – zwłaszcza przeciwutleniacze. Jest nim m.in. witamina C znajdująca się w owocach cytrusowych i ciemnozielonych warzywach. One doskonale radzą sobie ze stresem i zmęczeniem, które jest jednym z objawów tej choroby.

Niedoczynność tarczycy związana jest też z brakiem śladowych minerałów takich jak cynk i selen. Dlatego w twojej diecie nie może zabraknąć dyni bogatej w cynk i orzechów pełnych selenu i kwasów omega 3.

Ważny olej kokosowy, bo pobudzi metabolizm

Olej kokosowy jest niezbędny w twojej kuchni. Jest w stanie pobudzić twój uśpiony metabolizm i pomoże pozbyć się zbędnych kilogramów – czyli tego z czym zmaga się osoba chora na niedoczynność tarczycy. Olej ten powoduje wzrost temperatury ciała (osoby z niedoczynnością tarczycy maja obniżoną temperaturę) a to z kolei automatycznie przyspiesza przemianę materii. Poza tym ma mnóstwo składników odżywczych.

Wystarczy używać w kuchni do wszystkiego olej kokosowy, można nim również smarować pieczywo zamiast masła

Doceń ocet jabłkowy bo przyspieszy metabolizm

Jeśli niedoczynność tarczycy utrudnia ci utratę masy ciała, codziennie wypij dwie łyżki octu jabłkowego rozcieńczonego w szklance ciepłej wody.

Ocet jabłkowy może pomóc organizmowi w oczyszczeniu i przywróceniu równowagi zasadowej w organizmie. Badania wykazały, że regularne spożywanie tego octu może spowodować utratę masy ciała i spadek poziomu trójglicerydów we krwi.

Unikaj glutenu, bo wzmaga stan zapalny tarczycy

Badania wykazały że gluten, który znajduje się w takich ziarnach jak pszenica zwiększa stan zapalny w organizmie. Poza tym budowa tkanki tarczycy jest niemal identyczna jak białko glutenu. Spożywanie go może więc jeszcze bardziej zaszkodzić temu gruczołowi. Zwiększyć jego stan zapalny.

Jedz całe ziarna – tarczyca je uwielbia

Aby tarczyca mogła prawidłowo funkcjonować potrzebuje witamin z grupy B. To właśnie ich brakuje przy niedoczynności tego gruczołu, dlatego trzeba je jak najszybciej i jak najwięcej dostarczać. Dlatego w diecie nie może zabraknąć dzikiego i brązowego ryżu dziki, quinoi i kaszy gryczanej. Naukowcy twierdzą również, że osoby z niedoczynnością tarczycy mają niedobór witaminy B12, a więc dobrym pomysłem jest jedzenie ryb i jaj, które są bogate w tę witaminę.

Zobacz też:

Gluten a choroba Hashimoto

Choroba Hashimoto – przyczyny i objawy. Jak rozpoznać i leczyć Hashimoto

Zdrowa tarczyca – najlepsze są dla niej algi

Zbawienny imbir – unormuje prace tarczycy

Imbir to naturalny środek przeciwzapalny, a więc warto włączyć go do diety. Bogaty w składniki odżywcze, takie jak magnez, potas i cynk, może poprawić i normalizować funkcjonowanie tarczycy. Dodać go warto do bulionu lub wypić gorącą herbatę z imbirem i miodem.

Pokochaj słońce – potrzebujesz witaminy D

Zwłaszcza jeśli masz chorobę Hashimoto. Problemy autoimmunologiczne związane są z niedoborem witaminy D, więc spacer w słońcu nigdy nie jest zły.

Wystarczy 20 minut, aby twój organizm dostał dzienną dawkę tej witaminy

Nie zapomnij o probiotykach

Okazuje się, że w 20 procentach zdrowie tarczycy zależy do wystarczającej ilości bakterii jelitowych. Warto wiec zadbać o to, aby było ich jak najwięcej. Najłatwiej zrobić to spożywając naturalne probiotyki, czyli ogórki i kapustę koszoną, jogurty, maślanki, kefiry.

Zrelaksuj się – niedoczynność tarczycy to wynik stresu

Twój problem niedoczynności tarczycy może być wynikiem wysokiego poziomu kortyzolu w organizmie spowodowanych nadmiernym stresem. Aby zminimalizować jego negatywny wpływ nauczmy się relaksować. Słuchanie muzyki, odpoczynek czy nawet  joga dla seniorów z pewnością złagodzi lęk i napięcie nerwowe. To z kolei ureguluje poziom kortyzolu.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany