Zaparcia pokonasz… magnezem

zaparciaZaparcia często są problemem. Nie ma osoby, która chociaż raz nie walczyłaby z zaparciami. I choć robimy wszystko: pijemy dużo wody, jemy dużo warzyw i owoców, a za to mniej przetworzonej żywności, więcej pełnego ziarna i włókna, to nadal problem nie znika. Okazuje się, że na zaparcia może pomóc magnez.

Zaparcia – dlaczego magnez jest taki dobry?

Magnez to magiczny minerał. Jeśli weźmie się go przed snem, następnego ranka wszystko zadziała sprawnie. Dlaczego magnez działa tak dobrze na zaparcia? Przede wszystkim zwiększa ilość wody w jelitach, co pomaga zainicjować perystaltykę i zmiękcza stolec. Po drugie, rozluźnia mięśnie jelit, co powoduje, że mięśnie okrężnicy łatwiej wykonują swoje ruchy. Odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu mięśni, serca, ciśnienia krwi, układu odpornościowego i wpływa na poziom cukru we krwi.

Zobacz też:

Mikrobiota jelitowa: jak skutecznie wpłynąć na florę bakteryjną jelit

Biegunka ma różne przyczyny. Zobacz jak sobie z nią poradzić

Zgaga – domowe sposoby na zgagę i refluks

Zaparcia – odpowiednia dieta to podstawa

Nie trzeba całkowicie zmieniać diety, aby uniknąć zaparć. Wystarczy jedzenie żywności, która jest bogata w magnez. Zalecana dzienna dawka dla dorosłych wynosi od 310 mg do 420 mg.

Najwięcej magnezu jest w:

  • Migdałach – 80 mg w 28 gramach migdałów
  • Ciemnych zielonych warzywach – ½ szklanki: 78 mg
  • Orzechach nerkowca – 28 g: 74 mg
  • Czarnej fasoli – ½ szklanki: 60 mg
  • Awokado – 1 szklanka: 44mg
  • Brązowym ryżu – 1 szklanka gotowanego: 42mg
  • Bananach – 1 cały: 32 mg
  • Łososiu – 80 g: 26 mg

Można też dodatkowo łykać suplement diety zawierające magnez. Jeśli jednak zażywasz inne leki warto skonsultować się z lekarzem, bo mogą wchodzić w interakcje z innymi medykamentami.

Ocen: 21
4 komentarze
  1. suszone owoce i picie swiezych sokow mi mega pomaga na zaparcia. czasami jak zjem cos z 'zakazanej listy', to biore czopka eva qu , nie podraznia jelit i pomaga w około 10 min

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany