Na zaparcia najlepszy… magnez

zaparciaZaparcia często są problemem. I choć robimy wszystko: pijemy dużo wody, jemy dużo warzyw i owoców, a za to mniej przetworzonej żywności, więcej pełnego ziarna i włókna, to nadal problem nie znika. Okazuje się, że na zaparcia może pomóc magnez.

Magnez to magiczny minerał. Jeśli weźmie się go przed snem, następnego ranka wszystko zadziała sprawnie. Dlaczego magnez działa tak dobrze na zaparcia? Przede wszystkim zwiększa ilość wody w jelitach, co pomaga zainicjować perystaltykę i zmiękcza stolec. Po drugie, rozluźnia mięśnie jelit, co powoduje, że mięśnie okrężnicy łatwiej wykonują swoje ruchy.

Magnez jest ważnym minerałem też z innych powodów

Odgrywa istotną rolę w funkcjonowaniu mięśni, serca, ciśnienia krwi, układu odpornościowego i wpływa na poziom cukru we krwi.

Zobacz też:

Picie kawy na zaparcia – czy robić to rano?

10 przekąsek, które pomogą pozbyć się zaparć

Na zaparcia jedz pokarmy bogate w magnez

Pierwszym krokiem jest jedzenie żywności, która jest bogata w magnez. Zalecana dzienna dawka dla dorosłych wynosi od 310 mg do 420 mg.

Najwięcej magnezu jest w:
Migdałach – 80 mg w 28 gramach migdałów
Ciemnych zielonych warzywach – ½ szklanki: 78 mg
Orzechach nerkowca – 28 g: 74 mg
Czarnej fasoli – ½ szklanki: 60 mg
Awokado – 1 szklanka: 44mg
Brązowym ryżu – 1 szklanka gotowanego: 42mg
Bananach – 1 cały: 32 mg
Łososiu – 80 g: 26 mg

Można też dodatkowo łykać suplement diety zawierające magnez. Jeśli jednak zażywasz inne leki warto skonsultować się z lekarzem, bo mogą wchodzić w interakcje z innymi medykamentami.

Na zaparcia najlepszy… magnez
5 (100%) 7 vote[s]

3 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany