Grypa – jak przetrwać na nią sezon

grypaGrypa i przeziębienie dotyka każdego dorosłego człowiek średnio w ciągu roku dwa-trzy razy. Można się oczywiście zaszczepić przeciwko grypie i być gotowym na jej atak. Ale pomimo to że się zaszczepimy, nadal możemy zachorować. Okazuje się, że są sposoby na to, aby nie zachorować. A jeśli już grypa nas dopadnie, to można łatwo się jej pozbyć.

Grypa – jedz jogurt na śniadanie

Te same żywe kultury bakterii, które pomagają złagodzić problemy układu pokarmowego mogą pomóc zażegnać ryzyko zachorowania na grypę czy przeziębienie. Okazuje się, że ludzie, którzy spożywają probiotyki (suplementy lub żywność) mają 12 procent mniej infekcji górnych dróg oddechowych.

Grypa – otwieraj okno

Dzień w dusznym pokoju podnosi ryzyko zachorowania na grypę. Wpuszczając trochę świeżego powietrza powodujemy cyrkulację, dzięki czemu wirusy m.in. grypy wprawiane są w ruch. A to utrudnia ich „wejście” do organizmu.

Grypa – jedz niektóre grzyby

Osoby, które jedzą gotowane grzyby shiitake codziennie przez miesiąc, mają większą liczbę komórek T (one zwiększają naszą odporność) i mniejszy stan zapalny w organizmie. A dzięki temu są bardziej odporne na grypę.

Grypa – odwróć się od tych, którzy mają katar

Jasne, nie lubimy być niegrzeczni, ale takie zachowanie ma kluczowe znaczenie. Zarazki wyrzucone podczas kichnięcia mogą podróżować nawet kilka metrów! Jeśli ktoś obcy obok ciebie zaczyna kichać lub kasłać – odwróć się. Możesz wtedy powiedzieć: „Przykro mi, ale nie chcę zachorować na grypę.”

Grypa – nie dotykaj ust

Równie dobrze można lizać drzwi w łazience. Nie dotykajmy twarzy, a zmniejszymy i to znacznie szanse na przeziębienie i grypę. Ale to łatwiej powiedzieć niż zrobić: Przeciętny człowiek kładzie rękę na usta lub nos częściej niż trzy razy w ciągu godziny. Noszenie maseczki utrudnia ten nawyk.

Grypa – śpij dłużej

Jeśli śpimy mniej niż siedem godzin jesteśmy prawie trzy razy bardziej podatni na przeziębienie, niż ci, którzy śpią co najmniej osiem godzin. To również sposób na wzmocnienie organizmu, który trudniej podda się grypie.

Grypa – płucz nos

Przez te zimne miesiące powinien być to nasz nocny rytuał. Należy płukać nos lub go nawadniać roztworem soli. Pomoże to usunąć cząstki wirusa. Tego co wywołuje grypę, również.

Grypa – zażywaj pastylki cynku

Spróbuj zacząć je brać jak najszybciej. Cynk jest niezbędnym minerałem dla komórek układu immunologicznego. Spożywanie go w ciągu 24 godzin od wystąpienia objawów przeziębienia zmniejsza czas trwania choroby. Można również spożywać pokarmy bogate w cynk. Oprócz zmniejszenia czasu chorowania na grypę, cynk może zwiększyć libido, pomaga leczyć rany i zapobiega zwiększania się stanu zapalnego.

Grypa – dotykaj swoich piersi

Jest punkt akupresury który znajduje się w środku mostka, na poziomie trzeciego żebra. Trzeba go delikatnie dotykać przez około minutę co kilka godzin. Dzięki temu grasica zostanie pobudzona do wytwarzania większej ilości komórek T do ataku wirusów i bakterii. Grypa nie ma wtedy szans się rozwinąć.

Grypa – nawadniaj się

Płyny pomagają rozrzedzać śluz, gdy jesteśmy chorzy. A kiedy jest on wodnisty łatwiej go usunąć z organizmu. Wypijajmy więc co najmniej 2 litry wody lub innych płynów dziennie. Poza tym dobrze nawodniony organizm jest silniejszy i nie da się łatwo pokonać wirusom grypy.

Zobacz też:

Na odporność – tran, aronia, aloes i inne naturalne metody

Sposoby na suchy kaszel – pomoże miód, inhalacje i wietrzenie pomieszczeń

Domowe sposoby na ból gardła – pomogą imbir, kurkuma i ocet jabłkowy

Grypa – wypróbuj ekstrakt z czarnego bzu

Syrop z tych małych czarnych jagód jest od dawna stosowany jako środek na infekcje wirusowe. Składniki odżywcze jagód pomagają przy bólach zatok. 15 ml ekstraktu z czarnego bzu pitego cztery razy dziennie może zmniejszyć objawy grypy nawet czterokrotnie.

Grypa – włącz nawilżacz

Suche powietrze w mieszkaniu sprawia, że zwiększa się ból gardła i kaszel. Nawilżacz powoduje, że te objawy stają się bardziej znośne. Łatwiej nam pokonać grypę.

Grypa – ostre przyprawy w cenie

Chilli i inne ostre przyprawy mogą pomóc wyczyścić zatoki. Poza tym kapsaicyna zawarta w ostrych przyprawach ma działanie przeciwzapalne. Ochroni nas przez grypą.

Grypa – wdychaj olejki eteryczne

Kilka razy dziennie, dodaj kilka kropli olejku tymiankowego lub olejku eukaliptusowego do wrzącej wody, a następnie wdychaj aromatyczną parę. Przeciwbakteryjne cząstki zawarte w tych olejkach eterycznych otaczają warstwę błony śluzowej jamy nosowej. Nie dostanie się do niej też wirus grypy.

Grypa – gdy jesteś chory, nie ćwicz

Jeśli walczysz z przeziębieniem lub grypą, to nie czas na trening. Twój organizm potrzebuje oszczędzać energię do walki z wirusem. A nie tracić siły na siłowni.

Grypa – płucz gardło ciepłą, słoną wodą

Sól pomaga zabić bakterie i wirusy. Co więcej, płukanie gardła roztworem soli (1/2 łyżeczki soli w filiżance ciepłej wody) złagodzi stan zapalny i rozcieńczy śluz, który pomoże wypłukać bakterie i wirusy. To tez dobry więc sposób na złagodzenie objawów grypy.

Grypa – ogrzej się rosołem

To klasyczne jedzenie do zadań specjalnych. Para pomaga udrożnić nos, a słony rosół pomoże ukoić ból gardła. Ale to nie wszystko. Rosół ma właściwości, które spowalniają ruch białych krwinek przeciwko infekcjom. Kiedy poruszają się wolniej, spędzają więcej czasu w obszarach ciała, które potrzebują ich najbardziej. Lepiej walczą z wirusami grypy.

Grypa – łyżka miodu nie zaszkodzi

Miód jest uważany za przeciwbakteryjny i przeciwwirusowe, a jednocześnie łagodzi podrażnione gardło. Wzmacnia też układ odpornościowy. Organizm łatwiej poradzi sobie z grypą.

Grypa – śpij z głową wyżej

Kiedy leżysz na plecach, śluz gromadzi się wokół zatok i może to prowadzić do wtórnych zakażeń lub przewlekłego zapalenia zatok. Zamiast tego, spróbuj odpoczywać i spać pod kątem 45 stopni. Siedząc, poprawi się również przepływ krwi od głowy i w ten sposób zmniejszy się stan zapalny zatok i nosa. Łatwiej ci oddychać. Łatwiej też przetrzymasz atak grypy.

Ocen: 17
2 komentarze
  1. Bardzo fajny artykuł 🙂 Sama kiedy coś mnie rozkłada to uwielbiam wskakiwać do łóżka (jeśli jest tylko do tego okazja) 😉 Do tego szklaneczka rozgrzewającego ulgripu o smaku malin i od razu zaczynam się lepiej czuć, do rana praktycznie zawsze jest zdecydowanie lepiej, średnio po 2/3 dniach można się wyleczyć 🙂 Dla osób lubiących leżeć w łóżeczku bardzo fajne rozwiązanie.. 🙂 Udało mi się przekonać porę moich koleżanek i żadna jeszcze nie żałowała :p 😀

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany