Owsianka na wodzie najlepsza na śniadanie

owsianka na wodzieOwsianka na wodzie wcale nie musi być nudna. To super pomysł aby do niej dodać suszone owoce, przyprawy czy jogurt. I najważniejsze aby zjeść ją na śniadanie.

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. O tym wiedzą już chyba wszyscy. Gdy pamiętamy o śniadaniu, łatwiej jest nam kontrolować wagę. Poranny posiłek zapewnia nam siłę i energię oraz dostarcza paliwa niezbędnego do pobudzenia całego ciała i umysłu. Idealna właśnie jest owsianka.

Owsianka na wodzie: energia i witaminy

Prawidłowo zbilansowany posiłek powinien składać się głównie z węglowodanów złożonych o niskim indeksie glikemicznym oraz białka. Węglowodany, których źródłem są głównie zboża powinny stanowić podstawę diety osób aktywnych. Idealną propozycją takiego posiłku są płatki owsiane z dodatkiem owoców i ziaren, podawane z mlekiem lub jogurtem naturalnym. Taka kompozycja oprócz energii dostarcza do naszego organizmu także wiele cennych witamin oraz makro i mikroelementów.

Owsianka na wodzie: trening + odżywianie

O tym, że sposób odżywiania wpływa na rozwój fizyczny, siłę, oraz wyniki, nie trzeba przypominać nikomu, kto uprawia sport. Odpowiednia strategia żywieniowa zawsze idzie w parze ze strategią treningową.

Prawidłowo skomponowana dieta pozwala organizmowi maksymalnie wykorzystywać dostarczone składniki odżywcze oraz działać na najwyższych obrotach

Porcja węglowodanów przed treningiem to dawka energii potrzebnej do jego przebiegu. Porcja węglowodanów (plus białka) po odbytym wysiłku, to dawka potrzebna do uzupełnienia zużytych zapasów. Koło się zamyka i nieustannie kręci. Nieprzetworzone węglowodany to złoto dla każdego, kto aktywnie spędza czas: biega, pływa trenuje fitness czy tańczy.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

To dietetycy zalecają jeść na śniadanie

3 powody, by jeść płatki śniadaniowe

Miseczka z bakaliami na śniadanie

Owsianka na wodzie: co nam daje

Owsianka, oprócz porcji zdrowych węglowodanów, niesie za sobą dodatkowe korzyści. Jest lekkostrawna, zjedzona na 2-3 godziny przed treningiem pozwala organizmowi lepiej poradzić sobie z procesami zachodzącymi podczas wysiłku, a po nim jego regeneracja odbywa się zdecydowanie szybciej.

Płatki Owsiane – zawierają łatwo przyswajalne węglowodany, cenne witaminy z grupy B oraz minerały takie jak selen, miedź, potas czy magnez. Królują wśród zbóż pod względem zawartości białka i aminokwasów, stanowią budulec do wytwarzania nowych tkanek, między innymi mięśni. Przyspieszają procesy regeneracyjne, redukują zmęczenie i wpływają na prawidłowe funkcjonowanie mięśni w tym także sercowego. Są także źródłem błonnika, który odpowiada za procesy metabolicznie.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*