To dietetycy zalecają jeść na śniadanie

śniadanieGdy jesteśmy na diecie śniadanie może być najważniejszym posiłkiem dnia. Może być również najbardziej wymagającym. Przygotowanie śniadania jest wyścigiem z czasem. Dla większości z nas przegranym, bo zaspaliśmy, biegaliśmy rano za długo, spędziliśmy za dużo czasu pod prysznicem.

Dlatego zapytaliśmy siedmiu dietetyków, dwóch lekarzy i jednego trenera odnowy biologicznej, co proponują na śniadanie dla zabieganych aby przyspieszyć przemianę materii a w konsekwencji schudnąć.

Na śniadanie: Matcha latte

latte

Wybieram sycące śniadanie, które pasuje do mojego zabieganego poranka” – mówi Elissa Goodman, dietetyczka. „Jedno z moich ulubionych śniadań w dni powszednie to matcha latte. Robię ją tak samo jak kawę latte, ale zamiast kawy używam zielonej herbaty matcha, bogatej w przeciwutleniacze. Dodaję olej kokosowy. Matcha energetyzuje, a kokos zapewnia paliwo dla mózgu przez cały dzień!

Na śniadanie: Owsianka ze szpinakiem, pomidorami i cebulą

szpinak

Mam kilka pomysłów na śniadanie” – mówi Mikaela Reuben, dietetyk. „Najlepszy i najzdrowszy to: płatki owsiane ze szpinakiem, pomidorami i cebulą lub jogurt grecki zmieszany z jagodami i muesli domowej roboty (orzechy, nasiona, pyłek pszczeli). Albo buraki, ser ziołowy z pomidorami w plasterkach i awokado, a do tego bezglutenowe krakersy.”

Na śniadanie: Koktajl jagodowy

koktajl

W ciągu tygodnia, zawsze zaczynam dzień od koktajlu, który jest pełen jagód, niesłodzonego mleka kokosowego i białka pietruszki wegańskiej w proszku” – mówi Robin Berzin, lekarz, który specjalizuje się w żywieniu kobiet. „To trzyma mnie aż do obiadu!

Na śniadanie: Obiad na śniadanie: łosoś lub kurczak z warzywami

łosoś

Jestem wielkim fanem jedzenia i dlatego na śniadanie jem… obiad” – mówi dr Kellyann Petrucci, lekarz i konsultant żywienia. „Gotuję kawałek łososia lub kurczaka i warzywa w nocy. Podgrzewam rano.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Sen: nawet nie wiesz jak wpływa na odchudzanie

Odchudzanie: zobacz jakie błędy popełniasz

To może zniweczyć twoje odchudzanie

Na śniadanie: Owsianka

owsianka

Moje ulubione śniadanie to miska gorącej owsianki” – mówi Bonnie Taub-Dix, dietetyk. „A co do tego? Mieszam z nią trochę masła migdałowego, cienkie plasterki świeżego jabłka, łyżeczkę nasion Chia, szczyptę cynamonu lub kakao. Masło migdałowe i nasiona chia stabilizują poziom cukru we krwi, a białko i zdrowy tłuszcz powoduje, że łatwo wytrzymać do obiadu.

Na śniadanie: Zielony koktajl

koktajl

Ostatnio serwuje sobie zielony napój” – mówi Rachel Meltzer Warren, dietetyk. „Oto mój przepis: mrożone banany, migdały lub mleko kokosowe, tahini, suszone figi, garść szpinaku i cynamon. Wszystko razem miksuję. Jest słodki i kojący.

Na śniadanie: Grecki jogurt z granolą

jogurt grecki

Lubię grecki jogurt, bo to tylko 80- lub 100-kalorii w porcji” – mówi Emily Hein, dietetyczka. „Dodaję do niego łyżkę muesli, posiekane migdały i świeżo pokrojone truskawki. Mieszam to wszystko w domu i zjadam w drodze do pracy. W tygodniu jest to trudne dla mnie, aby usiąść i zjeść śniadanie, więc taka opcja śniadania najbardziej mi odpowiada.

Na śniadanie: Gryczane naleśniki z owocami

naleśniki

Jem naleśniki prawie codziennie – gryczane naleśniki z jagodami, bananem, masłem migdałowym i syropem klonowym” – mówi Robyn Coale, dietetyk. „Jeśli nie naleśniki, to mieszam płatki owsiane z bananem i masłem orzechowym wraz z zielonym smoothie wykonanym z mrożonego szpinaku, bananów i mleka migdałowego.”

Na śniadanie: Koktajl

koktajl

Kilka razy w tygodniu, budzę się wcześnie i idę na treningu, wiec muszę coś szybko zjeść” mówi Rachael Hartley, trener. „Zacząłem robić mrożonki do smoothie, czyli wszystkie składniki potrzebne do smoothie w jednej torebce (Półtorej filiżanki owoców i dodatków, takich jak kapusta, szpinak czy awokado, nasiona Chia, itp). Później mrożone składniki wkładam do blendera, dodaję niesłodzone mleko migdałowe i miksuję. Wystarczy mniej niż dwie minuty!

Na śniadanie: Pełnoziarniste tosty z jajecznicą

tosty

Podoba mi się, że jajka są łatwe w przygotowaniu, niedrogie i pełne składników odżywczych” – mówi  Jenna Braddock, dietetyk. „Do tego koktajl z owoców i warzyw. Moje ulubione składniki to truskawki, jagody, ananas, kapusta, seler, buraki, i imbir.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*