Witaminy, których potrzebują twoje mięśnie

witaminyO tym, że witaminy są potrzebne naszemu organizmowi wiemy wszyscy. Możemy je znaleźć w pożywianiu. Okazuje się jednak, że są pewne witaminy, których twój organizm potrzebuje, aby budować mięśnie. Jest to najważniejsza wiadomość dla tych, którzy ćwiczą. Wystarczy wprowadzić odpowiednie produkty do codziennej diety.

Witaminy na mięśnie

Witamina C – jest ważna dla naszych mięśni, aby funkcjonowały poprawnie. Potrzebna jest do syntezy kolagenu i elastyny​. Jest odpowiedzialna również za zdrowie naczyń krwionośnych, które transportują do mięśni tlen i składniki odżywcze. Dobrym źródłem witaminy C są brokuły, pomidory, truskawki i grejpfrut.

Witamina D – jest niezbędna dla mięśni i układu odpornościowego, aby dobrze funkcjonowały. Badania wykazały, że prawidłowa jej ilość (4000 do 6000 IU dziennie) wspomaga wydajność mięśniową. Jest również wykorzystywana do pozyskiwania wapnia i fosforu, które z kolei są niezbędne do skurczu i rozkurczu mięśni. Dobrym źródłem witaminy D są ryby, sok pomarańczowy, jajka, wątróbka wołowa oraz słońce.

Zobacz też:

Witamina B – do czego jest ci niezbędna

Uprawiasz sport? Te badania musisz zrobić

Witamina E – jest bardzo ważnym przeciwutleniaczem, który pomaga w odbudowie błony komórkowej. Błona komórkowa jest istotna dla wzrostu i funkcjonowania komórek również i mięśniowych. Dobrym źródłem witaminy E są migdały, szpinak, marchew i awokado. Jest również w oliwie z oliwek, oleju kukurydzianym, oleju rzepakowym oraz oleju słonecznikowym.

Omega-3 – zmniejsza rozpad białek mięśniowych. Jak wykazują badania olej z ryb pomaga wzmocnić efekt treningu siłowego u starszych kobiet.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany