Dieta dopasowana do cyklu miesiączkowego pomoże schudnąć

dietaDieta nie zawsze daje wyczekane rezultaty. Okazuje się bowiem, że hormony kontrolują naszą energię i apetyt. Te związane z cyklem miesiączkowym również. Są na to naukowe dowody.

Poziom hormonów zmienia się naturalnie podczas poszczególnych faz cyklu miesięcznego. W niektórych wzrasta apetyt, a w niektórych bardzo spada.

Dieta a hormony

– Na przykład podczas „fazy lutealnej” (dzień 16 do 28) cyklu kobiecego zwiększa się potrzeba organizmu na energię – mówi Nina Geiker, lekarz dietetyk z Uniwersytetu w Kopenhadze. – Właśnie wtedy zwiększa się apetyt na żywność bogatą w węglowodany i tłuszcze.

INNE: Co mówi o twoim zdrowiu… miesiączka

Korzystając z tej wiedzy, zrobiono padania na grupie 60 kobiet z nadwagą. Podzielono je na dwie grupy i stosowano dietę 1600 kalorii dziennie. Dla jednej grupy dostosowano dietę opartą na fazach cyklu miesiączkowego. Okazało się, że kobiety, które miały dietę opartą na cyklu menstruacyjnym straciły średnio 5 kilogramów. W drugiej grupie kobiety też schudły, ale nie tak dużo.

Dieta: Spróbuj i ty jeść według cyklu:

Wczesna faza folikularna (dni 1 do 4 dnia): Twoja energia jest prawdopodobnie na najniższym poziomie. Należy wtedy wybierać lekkie ćwiczenia takie jak joga, spacery lub rozciągania. Apetyt powinien być również dostosowany do potrzeb energetycznych. Mniejsza energia to mniejsze posiłki.

Późna faza folikularna (od 5 do 15 dnia): Twoja energia powinna iść w górę, więc starają się zwiększyć intensywność i częstotliwość ćwiczeń. Najlepiej ćwiczenia cardio trzy razy w tygodniu. Głód staraj się zaspokoić dodając dodatkowo białko do posiłków.

Faza lutealna (od 16 do 28 dnia): Energia jest na najwyższym poziomie. Zwiększ częstotliwość i intensywność ćwiczeń. Może się okazać, że rany trening jest teraz łatwiejszy, niż tydzień temu. Prawdopodobnie będziesz jeść trochę więcej. Wystarczy upewnić się, te dodatkowe kalorie pochodzą ze zdrowych tłuszczów (awokado, oliwy z oliwek, orzechy) i białka, a nie węglowodanów. Przez ostatnie cztery dni cyklu jedzenie trochę gorzkiej czekolady może pomóc zaspokoić swoje pragnienia.

INNE: Odchudzanie: 12 sposobów na spalenie tłuszczu

Najważniejsze jest też, aby słuchać swojego ciała jeśli chodzi o odżywianie się i ćwiczenia fizyczne. Jeżeli jesteś głodna, zaspokój go zdrowszą żywnością. A kiedy masz dodatkową energię, ćwicz więcej.

Kobiety, które mają regularne cykle miesiączkowe mogą łatwiej przewidzieć wahania apetytu i energii.

źródło: www.prevention.com

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*