Zgaga – domowe sposoby na zgagę i refluks

zgagaZgaga to najczęstszy objaw choroby zwanej refluksem. Wtedy piecze nas w przełyku, mamy kwaśny posmak w ustach. Może pojawiać się po posiłku lub po wysiłku fizycznym. Zanim zaczniesz brać leki, wypróbuj te sposoby.

Zgaga – koniecznie to wypróbuj

1. Schudnij. Badania wykazują, że utrata 10 procent tkanki tłuszczowej może poprawić objawy refluksu m.in i zgagi.

2. Zjedz surowe migdały. To typowa żywność alkaliczna, która może zrównoważyć pH w żołądku. Dlaczego? Ponieważ jest dobrym źródłem wapnia.

3. Napij się soku z aloesu. Wystarczy pół szklanki.

4. Pij na czczo wodę z sokiem z cytryny. Rozpocznij dzień od filiżanki ciepłej wody i świeżego wyciśniętego soku z cytryny. Najlepiej 15-20 minut przed jedzeniem. Ten cytrynowy napój doskonale zrównoważy poziom kwasu żołądkowego. To również idealny sposób aby pobudzić trawienie.

5. Napij się wody z sodą oczyszczaną. Rozpuść łyżeczkę sody w wodzie w połowie szklanki. Nie jest smaczna, ale skuteczna.

6. Zażyj 1-2 łyżeczki dziennie octu jabłkowego. Najlepiej zmieszaj go z herbatą z miodem lub wlej do herbaty zamiast cytryny. Wielu ludzi błędnie sądzi, że kwas refluksowy i niestrawność są spowodowane nadmierną produkcją kwasu. Najnowsze badania wykazują, że jest przeciwnie: zbyt mało kwasu nie może odpowiednio strawić jedzenia. Kapusta kiszona i inne kwaśne pokarmy również działają stymulująco na wydzielanie kwasu.

7. Zjedz po posiłku czerwone jabłko.

Zobacz też:

Biegunka ma różne przyczyny. Zobacz jak sobie z nią poradzić

Zdrowe jelita – nie zapomnij o błonniku

8. Zażyj suplement diety ze szczepem Saccharomyces boulardii. Ten szczep probiotyczny specjalnie przeznaczony jest dla jelita cienkiego, aby poprawić wchłanianie kluczowych witamin. Chodzi o to, aby układ trawienny działał jak najlepiej.

9. Pij ziołowe herbatki. Szczególnie te z rumianku, mięty lub kozieradki pomogą zmniejszyć zgagę.

10. Żuj gumę. I to zaraz po posiłku. Chodzi o to, aby zwiększyć produkcję śliny. Ślina może zmniejszyć poziom kwasu w przełyku.

11. Śpij na lewym boku. Spanie na brzuchu lub na prawym boku może powodować dodatkowe ciśnienie, które zwiększa objawy refluksu. Spanie na lewej stronie działa odwrotnie.

Najważniejsze są następujące zasady:

– nie pal papierosów

– nie noś zbyt ciasnej odzieży

– nie ćwicz bezpośrednio po posiłku

– nie leż po jedzeniu

– nie jedz na trzy godziny przed pójściem spać

5.0
08
Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany