Ból kręgosłupa zmniejszysz odpowiednimi ćwiczeniami

 

bol kregoslupaBól kręgosłupa pojawia się nagle. Jesteśmy wtedy zaskoczeni dlaczego się tak dzieje. Siedząca praca, stres, brak ruchu to główne przyczyny bólu kręgosłupa. Ponad połowa Polaków cierpi na problemy z kręgosłupem. Czas to zmienić. I wystarczy się ruszać 45 minut 3 razy w tygodniu. Zobacz jaką aktywność lubi twój kręgosłup.

Długotrwała pozycja wymuszona, nieprawidłowe nawyki żywieniowe, brak aktywności fizycznej, częste zaburzenia snu i ogólne przemęczenie, nie sprzyjają zdrowemu kręgosłupowi. Taki obraz pracownika kreśli badanie BUPA „Zdrowie w miejscu pracy – diagnoza i oczekiwane zmiany” zrealizowane w Polsce, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Australii w 2015 roku.

Dodatkowo ponad połowa osób pełniących funkcje kierownicze ma nieprawidłowy wskaźnik masy ciała BMI. Okazuje się że, 30 minut spędza osoba pracująca w biurze w pozycji stojącej. Dotyczy to 37% mężczyzn i 45% kobiet. Dodatkowo 50% pracowników je swój lunch przy miejscu pracy. Rezultatem są częste bóle pleców, szczególnie odcinka lędźwiowego oraz szyjnego.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Stopy – ćwicz a nie będzie bolał kręgosłup

Wypadnięcie dysku – gdy kręgosłup woła o pomoc

Ból kręgosłupa – zacznij ćwiczyć z głową

Czy jest z nami aż tak źle? Okazuje się, że coraz częściej postanawiamy działać. Polacy chcą ćwiczyć. Niemal 1/3 uprawia sporty regularnie, co najmniej 3 razy w tygodniu. Zauważalnie częściej aktywni są mężczyźni i mieszkańcy miast. Bieganie (33%), jazda na rowerze (53%) i basen (29%) to najczęściej wybierane dyscypliny. Popularne są ćwiczenia siłowe, fitness, sporty zespołowe i walki. To dobrze. Ale czy na pewno ćwiczymy z głową?

ból kręgosłupa

Każda aktywność fizyczna jest zbawienna dla naszego zdrowia. Dobrze, że po godzinach spędzonych przy biurku przed monitorem komputera, często nie zwracając w ogóle uwagi na ergonomię miejsca pracy, wybieramy ruch. Forma aktywności musi być dostosowana do stanu zdrowia i kondycji fizycznej. Marsze w żywym tempie uznawane są za bezpiecznie ale np. pływanie stylem klasycznym nie jest zalecane dla osób z dyskopatią. Ćwicząc na siłowni, pamiętaj, by ciężar prowadzić jak najbliżej ciała, zachowując proste plecy, lekko ugięte kolana. Unikaj długich jednostronnych obciążeń kręgosłupa np. podczas zajęć fitness – radzi ekspert Columna Medica.

Ból kręgosłupa – wzoruj się na innych

Zdrowy kręgosłup, dotleniony organizm i endorfiny, to tylko część profitów płynących ze sportu. Są one szczególnie cenne dla osób pracujących w biurach. Światowej sławy biznesmeni, politycy i prezenterzy telewizyjni wiedzą, jak ważne jest włączenie aktywności fizycznej w napięty plan dnia. Barack Obama podkreśla, że nie wykorzystywał w pełni swoich możliwości, dopóki nie zaczął codziennie przebiegać trzech mil. Anna Wintour, redaktor naczelna amerykańskiego Vogue’a, każdego poranka przed 6:45 rozgrywa mecz tenisa, a milioner Richard Branson twierdzi, że jego produktywność w ciągu dnia wydłużyła się aż o cztery godziny od kiedy zaczął ćwiczyć. Właściciel obejmującej 400 firm Virgin Group uprawia Bikram Yogę, wspinaczkę skałkową, pływa i podnosi ciężary. Z kolei jedna z najbardziej wpływowych kobiet na świecie, Oprah Winfrey, w swoim planie treningowym łączy ćwiczenia cardio z medytacją, które pozwalają jej zachować dobrą kondycję psychiczną.

Ból kręgosłupa zmniejszysz odpowiednimi ćwiczeniami
5 (100%) 1 vote

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany