Chrapanie – rób te ćwiczenia a przestaniesz chrapać

chrapanieChrapanie – to najbardziej przeszkadza twojemu partnerowi podczas snu. Może jednak prowadzić albo być objawem bezdechu sennego. Warto więc spróbować walczyć z chrapaniem. Okazuje się, że można to zrobić ćwicząc odpowiednio każdego dnia.

Oczywiście, najpierw trzeba wykluczyć tzw. bezdech obturacyjny. Pojawia się on, gdy mięśnie gardła są ściśnięte i blokują drogi oddechowe. Powodują zatrzymanie oddychania podczas snu, czasami nawet do kilkuset razy w nocy. Ale jeśli nie masz bezdechu sennego to te kilka ćwiczeń może przynieść ci ulgę.

Chrapanie a ćwiczenia

Nie chodzi o ćwiczenia fitness lub siłowe. To są ćwiczenia języka i podniebienia. Przeznacz na nie około 5-8 min. I ćwicz 3 razy dziennie. Możesz to robić oglądając telewizję czy leżąc w łóżku.

1. Naciśnij końcem języka podniebienie i przesuwaj go do tyłu 20 razy

2. Zasysaj język przylegający do górnego podniebienia 20 razy

3. Tak mocno przyciśnij język do dolnego podniebienia aby mocno dotykał wewnętrzną stronę dolnych przednich zębów. Powtórz 20 razy

4. Powiedz głośno „Aaaa” (tak jak u lekarza, gdy chce zajrzeć w gardło). Powtórz 20 razy

5. Palcem wskazującym naciśnij policzek od wewnątrz 10 razy z każdej strony.

6. Gdy jesz, unieś język do podniebienia i połknij jedzenie tak, aby mięśnie policzkowe nie drgnęły.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany