Zioła na sen – wypróbuj zanim zaczniesz brać leki

ziola na senZioła na sen to alternatywa dla leków. Warto ich spróbować, tym bardziej, że działają naprawdę skutecznie. Najczęstszym sposobem na sen jest ciągle wypicie ciepłego mleka lub wywietrzenie pomieszczenia. Ale nie zawsze to działa. Zanim więc sięgniemy po leki, zaparzmy sobie zioła na sen.

Zanim jednak zdecydujesz się na zioła na sen musisz wiedzieć, że niektóre z nich mogą hamować działanie niektórych leków na receptę. Mogą być niebezpieczne w połączeniu z alkoholem lub środkami uspokajającymi, a inne w połączeniu z lekami przeciwdepresyjnymi. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, koniecznie skonsultuj się ze swoim lekarzem. A oto najskuteczniejsze zioła na zdrowy sen:

Zioła na sen: Waleriana

Waleriana kojarzy nam się z łagodnym środkiem uspokajającym. Okazuj się jednak, że jest skuteczna w walce z bezsennością. Trzeba pamiętać, że jest to środek doraźny. Jeśli przez dwa tygodnie stosowania waleriany nie ma poprawy i nie mamy szansy na zdrowy sen, należy skontaktować się z lekarzem. Być może będą potrzebne radykalniejsze sposoby.

Zioła na sen: Melisa

Melisa lekarska jest stosowana w medycynie ludowej od średniowiecza jako środek uspokajający. Ma czysty, orzeźwiający cytrusowy zapach, dzięki czemu można go zaparzyć i dolać do herbaty. Melisa działa na zdrowy sen, poprawiając nastrój i wywołując spokój psychiczny. Dodatkowo doskonale wpływa na mózg, poprawiając wydajność poznawczą.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Teraz bezsenność ci nie grozi

Sen – księżyc w pełni może go zakłócić

Bezsenność w ciąży: problem z którym trzeba sobie poradzić

Zioła na sen: Męczennica

Liście i kwiaty męczennicy mają łagodny smak. Zmniejszają lęki i bezsenność spowodowaną właśnie lękami. W Niemczech powszechnie stosowana jest jako ziołowy środek uspokajający. Ale uwaga dla tych, którzy przyjmują leki przeciwdepresyjne, męczennica może nasilać działanie uspokajające.

Zioła na sen: Rumianek

Rumianek może być najlepszym ziołem na bezsenność. Nie ma co prawda badań potwierdzających, że leczy bezsenność chroniczną, ale działa doraźnie. Rumianek może sprzyjać zasypianiu, zwiększając spokój psychiczny. Rumianek znacząco zmniejsza objawy uogólnionego zaburzenia lękowego.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*