Zaparcia – 10 przekąsek, które pomogą pozbyć się zaparć

 

zaparciaJeśli zaparcia pojawiają się od czasu do czasu to nie stanowią one problemu. Gorzej gdy borykamy się z nimi na co dzień. Nie tylko może to doprowadzić do powstania uchyłków w jelicie grubym ale i do zapalenia hemoroidów. Zanim sięgniemy po środki przeczyszczające, wypróbujmy to co mamy w lodówce.

Na zaparcia pomogą maliny

 

maliny na zaparciaMaliny są pełne błonnika. A to on zwiększa masę stolca i pomaga gładko przejść przez jelita. Poza tym żywią się nim dobre bakterie, które znajdują się w jelitach i pomagają w trawieniu.

Na zaparcia spróbuj pomarańcze

Potęga cytrusów jest potrójna: mają dużo witaminy C, która zmiękcza stolec; błonnika, który zwiększa objętość stolca i naringeninę – flawonoid który działa jak środek przeczyszczający.

Na zaparcia pij wodę

 

woda na zaparciaOdpowiednie nawodnienie organizmu to podstawa w walce z zaparciami. Bez dużej ilości wody stolec nie zmięknie i nie przejdzie gładko przez jelita. Nic dziwnego, że odwodnienie jest częstą przyczyną zaparć.

Na zaparcia jedz kefir

Sfermentowany napój jest pełen probiotyków, “dobrych” bakterii, które znajdują się w jelicie i pomagają w trawieniu. 1 kefir ma 10 razy więcej szczepów bakterii niż jogurt. Im większa różnorodność bakterii to większa szansa, że niektóre z tych mikrobów będą działać korzystnie dla danej jelitowej flory bakteryjnej.

Co więcej probiotyki mogą złagodzić zaparcia, zmiękczając stolec, a nawet zwiększyć dwukrotnie częstotliwość wypróżnień

Na zaparcia podgryzaj migdały

 

migdały na zaparciaMigdały to zdrowe tłuszcze, białka i błonnik oraz wysoka zawartość magnezu, którego potrzebują jelita. Magnez neutralizuje kwas żołądkowy i porusza perystaltykę jelit.

Na zaparcia wypróbuj czarną fasolę

Jeszcze jeden powód, aby ją jeść. Tylko 1 szklanka czarnej fasoli ma aż 15 gramów błonnika (kobiety potrzebują 25 gramów dziennie), a także magnez i potas dla lepszej perystaltyki.

Zobacz też:

Dieta na chandrę – co jeść aby poprawić nastrój

Dieta dla mózgu – 20 naturalnych produktów poprawi pamięć i myślenie

Jak przyspieszyć metabolizm? Pomoże cytryna, pieprz i kefir

Śliwki to stary sposób na zaparcia

Śliwki zawierają naturalny związek, który stymuluje jelita oraz sorbitol, cukier, który ma działanie przeczyszczające. Plus, śliwki mają dwa razy więcej potasu niż banany.

Warzywa z zielonymi liśćmi pomogą przy zaparciach

Szpinak, boćwina i kapusta są pełne składników odżywczych, które pomagają w walce z zaparciami. Mają błonnik, magnez i potas.

Na zaparcia jedz pszenne otręby

Łagodzą zaparcia i poprawiają trawienie. Zewnętrzna warstwa ziarna pszenicy jest bombą błonnika.

Kawa, herbata, kawa bezkofeinowa też skutecznie walczą z zaparciami

Wypita rano filiżanka kawy może wprawić w ruch jelita (około 30 procent ludzi tak reaguje). I nie jest to sprawa kofeiny. Kluczem jest tutaj kwasowość kawy, zwłaszcza zawarty w niej kwas chlorogenowy, związek, który daje kawie gorzki smak. Jelita pobudzi także ciepły napój rano, nawet ciepła woda z cytryną.

Ocen: 17
6 komentarzy
  1. U mnie chodziło o pozycję przy wypróżnianiu tj. wprowadzenie Goko, żeby ta pozycja była w kucki, ale nie mam pojęcia, czy istnieje jakaś większa skala tego problemu i nie znam innych osób, które też tak muszą robić. Fakty są takie, że to mi rozwiązało problemy, bo przestało boleć, wypróżniam się normalnie, jak kiedyś. Z tym, że teraz nawet w drodze muszę mieć ze sobą Goko.

  2. ja tam czopków sobie nie wyobrażam. moim zdaniem to są metody dobre dla dzieci, ale nie dla dorosłych. bleeee. wiele bardziej wolę zdrową i zbilansowaną dietę. do tego jeszcze stosuję kapsułki Debutir i taki właśnie jest sposób mojego działania z zaparciami.

  3. Ja niestety nie lubię czopków… no zwyczajnie jakoś ich nie przyswajam 🙂 moze jestem jak dziecko, ale zwyczajnie nie wyobrażam sobie jak mialabym je sobie zaaplikowac ;p z domowych sposobow mam przerobione wszystko, gdy bylam w ciazy zaparcia byly zgroza, dlatego ombinowalismy. niestety nic nie dzialalo dlugoterminowo ;/ polecam jednak sprobowac dicopeg 10g pomogl mi z zaparciami w ciazy, wiec z takimi na codzien nie powinien miec problemow. w dodatku jest w saszetkach, wiec jest tez bardziej komfortowy w aplikacji. naprawde polecam sprobowac 🙂

  4. A na mnie nic naturalnego nie działa. Chyba że zmusiłabym sie do dziwnych kombinacji jedzeniowych np śliwki z kefirem. Kiedy dopadają mnie zaparcia wspomagam sie czopkami. Mam sprawdzone. które stosowalam kiedy byłam w ciąży. Niezawodne i szybko działają

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany