Orzechy na zdrowie. Dobre na serce, pracę mózgu i stany zapalne

orzechy na zdrowieJedz orzechy na zdrowie – tak mówią dietetycy. W tych małych łupinkach znajdują się prawdziwe zdrowotne bomby, pełne białka, minerałów i witamin. Oczywiście również i tłuszczów oraz kalorii. Dlatego trzeba uważać z ich ilością. Masz do wyboru pistacje, nerkowce, makadamia, pekan, włoskie, zimne i migdały.

Trzeba jednak na nie uważać, bo choć garstka orzechów może uratować nas od podjadania przed obiadem, to większa ich ilość może jeszcze zwiększyć apetyt. I choć są naprawdę zdrowe, to ze słodkimi dodatkami nie są już takie doskonałe.

Orzechy na zdrowie: migdały, pistacje , orzechy nerkowe dla twojej diety

zdrowe orzechy

Wszystkie orzechy mają mniej więcej taką samą ilość kalorii. Różnią się tylko zawartością białka i tłuszczów. I tak w 30 gramach (160 kalorii) znajdują się 23 migdały (6 g białka, 14 g tłuszczu), 16 orzechów nerkowych (5 g białka, 13 g tłuszczu) i 29 pistacji (6 g białka, 13 g tłuszczu). Trzeba je jeść surowe lub prażone na sucho. Unikać pakowanych.

Orzechy na zdrowie: makadamia, pekan zawierają najwięcej tłuszczu

zdrowe orzechy

30 gram tych orzechów to 200 kalorii. Zawierają one najwięcej tłuszczu. I tak w 30 gramach jest 10-12 orzechów makadamia (2 g białka, 21 g tłuszczu) i 18-20 połówek pekan (3 g białka, 20 g tłuszczu). To są bardzo dobre orzechy, trzeba tylko na nie uważać jeśli jesteśmy na diecie.

Orzechy na zdrowie: orzechy włoskie na serce

orzechy wloskie

Podczas gdy wszystkie orzechy zawierają zdrowe dla serca tłuszcze omega-3, to orzechy włoskie (14 połówek ma 185 kalorii, 4 g białka, 18 g tłuszczu) mają jeszcze duże ilości kwasu alfa linolowego. Mogą one pomóc w leczeniu arytmii serca. Są tak samo skuteczne jak oliwa z oliwek. Trzeba jednak jeść 8 sztuk dziennie.

Zobacz też:

Orzechy makadamia dla zdrowia skóry i włosów

Orzechy na lepszy matabolizm i nie tylko

Migdały – szlachetne orzechy

Orzechy na zdrowie: orzeszki ziemne dla mózgu

orzeszki ziemne

Zawierają foliany, które są niezbędne do rozwoju mózgu i chronią go przed spadkiem zdolności poznawczych (orzeszki to doskonała przekąska dla wegetarian i matek w ciąży, które potrzebują kwasu foliowego). 30 gram orzeszków (28 sztuk) to 170 kalorii, 7 g białka i 14 g tłuszczu.

Orzechy na zdrowie: orzechy brazylijskie, pekan dobre dla mężczyzn

zdrowe orzechy

Orzechy brazylijskie zawierają selen – minerał który chroni przed rakiem prostaty. Trzeba je jeść jednak z umiarem, bo zbyt dużo selenu w diecie może być związane ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia cukrzycy typu 2. Dzienna porcja to 30 gram czyli 6 orzechów (190 kalorii, 4 g białka i 19 g tłuszczu). Orzechy pekan zaś posiadają roślinne sterole, które łagodzą objawy łagodnego przerostu gruczołu krokowego.

Orzechy na zdrowie: migdały na stany zapalne

migdaly

Mają stosunkowo mało kalorii, a najwięcej wapnia. Czyni to więc je doskonałym produktem poprawiającym ogólny stan zdrowia. Zawierają jeszcze dodatkowo błonnik, witaminę E, przeciwutleniacze, które pomagają walczyć ze wszelkiego rodzaju stanami zapalnymi.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany