Medytacja i oddychanie obniżają ciśnienie krwi

Ciśnienie krwi jest bardzo ważne dla funkcjonowania całego organizmu. Niestety coraz więcej z nas ma je podwyższone. A to już jest niebezpieczne. Warto więc wszelkimi możliwymi sposobami je obniżyć. I wcale nie musi to być odpowiednia dieta. Są też na to inne sposoby.

Jeśli zmieniłaś swoją dietę i zaczęłaś regularnie ćwiczyć, a pomimo to nie udało ci się obniżyć ciśnienia krwi, mamy dla ciebie dobrą wiadomość. Są inne metody, które powinny pomóc w walce z wysokim ciśnieniem. Warto je wypróbować. Może uda się nie brać leków i być zdrowym.

Ćwiczenia izometryczne obniżają ciśnienie krwi

Ściskanie piłki rękoma w szybkich, krótkich seriach powoduje zmniejszenie stresu. Ale nie tylko o to tu chodzi. To poprawia również kondycję naczyń krwionośnych. Należy ćwiczyć przez 15 minut w seriach 2-minutowych z krótkim odpoczynkiem, trzy razy w tygodniu.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Obniż sama ciśnienie krwi. To łatwe!

Masz paradontozę? Możesz mieć nadciśnienie!

Powolne, głębokie oddychanie ma wpływ na ciśnienie krwi

Wystarczy wykonywać 3 lub 4 15-minutowe sesje oddechowe. Mają one zbawienny wpływ na centralny układ nerwowy poprzez rozluźnianie naczyń krwionośnych, co z kolei ułatwia przepływ krwi i powoduje spadek ciśnienia. Na początek warto zastosować 2-minutowe sesje oddechowe w dowolnym miejscu i o dowolnej porze.

Medytacja unormuje twoje ciśnienie krwi

Może ona zmniejszyć stres. To z kolei pomaga zrównoważyć autonomiczny układ nerwowy, który jest odpowiedzialny za utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. Staraj się medytować przynajmniej 2 razy w tygodniu.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*