Jak radzić sobie ze stresem? Pomoże dieta

jak radzic sobie ze stresemJak radzić sobie ze stresem? To pytanie zadajemy sobie każdego dnia. Stres jest bowiem nieodłącznym naszym towarzyszem. Stykamy się z nim bardzo często. I co najgorsze, ma zły wpływ na nasze zdrowie. Odbija się bowiem na funkcjonowaniu naszych organów – u jednych na układzie oddechowym, u innych na pokarmowym.

Jak radzić sobie ze stresem – zasady diety

Zamiast łykać pastylki na stres, warto uodpornić się na niego odpowiednim sposobem odżywiania się. Koniecznie trzeba zadbać o spożywanie regularnych posiłków (5 dziennie w odstępach 3-3,5 godzinnych). Będziemy mieli nie tylko lepsze trawienie, ale stały poziom glukozy we krwi, a dzięki temu łatwiej nam będzie zapanować nad nerwami.

Posiłki powinny być tak skomponowane, aby pobudzić wydzielanie serotoniny – hormonu odpowiedzialnego za dobry nastrój i zachowanie spokoju

Trzeba więc zachować odpowiednia proporcje białka do węglowodanów: 1:5 czyli 1 porcja białka na 5 porcji węglowodanów (20 g mięsa do 100 g makaronu). Aby poczuć działanie serotoniny po takim posiłku należy odczekać pół godziny. I na pewno poczujemy się spokojniejsi.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Ciągły stres? Odczujesz go na własnej skórze!

3 zapomniane zioła na stres i niepokój

Jak radzić sobie ze stresem – to cię uodporni

Warzywa i owoce, a zwłaszcza świeżo wyciskane soki z zielonych warzyw i cytrusów. Nie tylko uzupełnią niedobory witamin i minerałów, ale zawierają cenne flawonoidy, które działają uspokajająco. Pomarańcze i grejpfruty to też źródło witaminy C, która traci się podczas stresu.

Rośliny strączkowe (bób, fasola szparagowa, groch, soczewica) – maja dużą wartość odżywczą, dostarczają energii i pomagają w koncentracji

Nabiał i produkty mleczne (sery, jogurty, kefiry, maślanki) – znajduje się w nich aminokwas (fenyloalanina), który znana jest z kojącego i poprawiającego nastrój działania.

Pieczywo (zwłaszcza gruboziarniste) i makaron (najlepiej z mąki razowej)  uzupełniają niedobory węglowodanów, które z kolei pobudzają produkcję  serotoniny – hormonu odpowiedzialnego za dobry nastrój i zachowanie spokoju.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*