Dietetyk radzi: jakie przyprawy dodają słodyczy, czym zastąpić sól i inne triki

dietetyk radziDietetyk radzi aby zdrowo się odżywiać. Ale może warto posłuchać jakie są sprawdzone triki, aby odżywiać się zdrowo. Co dodawać do potraw zamiast soli, czym zastąpić jajka, jakie przyprawy dodają słodyczy. Okazuje się, że taka wiedza spowoduje, że codzienne przygotowanie potraw będzie wielką frajdą.

Dietetyk radzi: jak ograniczyć sól w diecie?

Polacy spożywają średnio 10-15 g soli każdego dnia, natomiast dietetycy zalecają, by ilość ta nie była większa niż 6 g, co stanowi jedną płaską łyżeczkę do herbaty. Odzwyczajenie od smaku słonego i dosalania potraw jest dosyć kłopotliwe, jednak możliwe. Na akceptację mniejszej ilości soli w daniach średnio potrzeba około 2-3 tygodni.

Do potraw należy dodawać przyprawy i zioła, które sprawią, że smak dań będzie bardziej intensywny. Bazylia, oregano, pietruszka, koperek, rozmaryn, majeranek, kminek, kurkuma, imbir dobrze komponują się zarówno z mięsem, jak i warzywami.

Dietetyk radzi: przyprawy, które dodają słodyczy

Aby zredukować zawartość cukru w deserach, można do nich dodać przyprawy, które podkreślą ich słodki smak. Do przypraw tych zaliczamy cynamon, wanilię, goździki oraz kardamon.

Zobacz też:

Gruszka – idealna na żołądek, nerki i przeziębienie

Siemię lniane na serce, nerwy i żołądek

Yerba Mate – napój zdrowia

Dietetyk radzi: bezy na diecie wegańskiej

Doskonałą alternatywą dla białka jaja w diecie wegańskiej jest woda uzyskana po gotowaniu ciecierzycy lub woda po cieciorce w puszce. Wodę po ciecierzycy można ubić tak samo jak białko jaja.

Dietetyk radzi: pieczone warzywa dla niejadków

Niektóre warzywa pieczone zyskują niepowtarzalny smak i zapach po upieczeniu. Na przykład pieczona marchewka ma lekko karmelowy posmak. Natomiast kalafior zaskakuje orzechowym aromatem. Warzywa pieczone mają intensywniejszy smak, doskonale sprawdzają się także do przygotowania zup i sosów.

Dietetyk radzi: chrupiący dodatek do kanapek

Do kanapek warto dodać różne nasiona i pestki. Zyskamy nie tylko na chrupkości, ale także na wartości odżywczej. Orzechy włoskie, siemię lniane, pestki dyni, nasiona sezamu bogate są w nienasycone tłuszcze, witaminy i minerały, a także błonnik pokarmowy.

Oceń:

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany