Dieta na ból pleców? Istnieje!

ból plecówDieta na ból pleców – pomyślisz, to kompletna niedorzeczność. Zabiegi rehabilitacyjne, maści – to jest to, ale jedzenie? To cię zaskoczymy!

Jak twierdzi dr John Spallino z Laser Spine Institute w Tampa w USA, jeśli cierpisz na bóle pleców i kręgosłupa, powinnaś starannie wybierać to co jesz każdego dnia.

Na ból pleców: jedz te warzywa

Naturalnie barwione produkty są kluczem diety przeciwzapalnej – twierdzi Neil Levin dietetyk kliniczny Amerykańskiego Towarzystwa Żywienia.

Jeśli więc szukamy odpowiedniego pożywienia to wybierajmy: marchew, buraki, słodkie ziemniaki, wiśnie, jagody, winogrona, granaty, arbuz. Ważne są przyprawy: bazylia, cynamon, imbir, rozmaryn, czosnek, kurkuma, cebula, oregano. Szczególnie kurkuma jest bogata w czynniki przeciwzapalne. Nie wolno zapominać o ziołowych i owocowych herbatkach. Do grupy warzyw potrzebnych do walki z bólem fachowcy od żywienia zaliczyli: jarmuż, szpinak, brokuły, orzechy, awokado, chude białko takie jak kurczak czy indyk, fasola i kakao.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Wypadnięcie dysku – gdy kręgosłup woła o pomoc

Stopy – ćwicz a nie będzie bolał kręgosłup

Boli cię kręgosłup? Winne mogą być zęby!

Aby nie bolało: unikaj tych produktów

Robin Kaiden dietetyk z Nowego Jorku twierdzi, ze niektórzy mówią, aby unikać warzyw psiankowatych: pomidorów, oberżyn, białych ziemniaków i papryki. Żadne badania tego jednak nie potwierdzają. Aby jednak samemu się o tym przekonać najlepiej przez 2 tygodnie wyeliminować te warzywa i sprawdzić czy objawy ustępują.

A inne pokarmy, których trzeba unikać? Wszystkich przetworzonych, fast foodów i tłuszczów nasyconych. Na zakazanej liście jest więc: białe pieczywo, makaron, ryż, słodkie napoje i przekąski, potrawy smażone. To również, chipsy, krakersy, alkohol, napoje zawierające kofeinę.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*