Ćwiczenia na lepsze trawienie

trawienieAby pozbyć się zbędnych kilogramów i przyspieszyć trawienie, trzeba postępować według 3 zasad: pić dużo wody, jeść lekkie potrawy i ćwiczyć jogę. Nie musisz jednak zapisywać się na zajęcia z jogi. My pokażemy 5 najważniejszych pozycji, które możesz sama wykonać w domu i poprawić trawienie.

Na lepsze trawienie – pozycja krzesła

joga

Złącz nogi i zrób delikatny przysiad, taki jakbyś siadała na krześle. Ręce złącz razem i wyprostowane podnieś nad głowę. Wciągnij brzuch. Usiądź wygodnie tak głęboko, jak to możliwe i wytrzymaj w tej pozycji przez 5-8 oddechów. Niewygodne krzesło pobudza większe grupy mięśniowe, co zwiększa metabolizm.

Na lepsze trawienie – skręcenie

joga 2

Zrób wykrok lewą nogą, prawą zaś odwiedź jak najdalej do tyłu, aby była prosto. Połóż prawą rękę na zewnątrz lewej stopy a lewą rękę unieś wyprostowaną do góry. Jeśli nie możesz prawej ręki umieścić na zewnątrz lewej stopy, połóż ją na wewnętrznej stopie. Wytrzymaj w tej pozycji 5 oddechów. Skręcenie tułowia powoduje masaż mięśni brzucha i narządów wewnętrznych co pobudza trawienie.

Na lepsze trawienie – skręcenie i rozciąganie

joga

Zrób wykrok lewą nogą, a prawą zaś oprzyj na kolanie o matę. Prawą ręką podeprzyj się, lewą zaś podnieś piętę prawej nogi w stronę pośladków. Wytrzymaj przez 5-8 oddechów. Ta pozycja spowoduje, że rozciągniemy uda i pachwinę, co ułatwi funkcjonowanie narządów wewnętrznych.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Zdrowe jelita to sposób aby nie chorować

Naprawisz jelita, poprawisz odporność

Na lepsze trawienie – kobra

joga

Połóż się na brzuchu i złącz nogi. Ręce przełóż do przodu na wysokość barków i powoli unoś górną część ciała do góry, tak aby kość łonowa dotykała maty. Wytrzymaj tak 5 oddechów. Poczujesz rozciąganie się mięśni brzucha.

Na lepsze trawienie – embrion

joga

Unieś biodra w górę i do tyłu, aż pośladki spoczną na piętach. Połóż klatkę piersiową na macie i wyciągnij ręce do przodu. Wytrzymaj 8-10 oddechów. To doskonała pozycja odstresowująca oraz rozciągająca biodra, plecy, ramiona i talie.

Powtórz wszystkie ćwiczenia używając drugiej strony ciała

2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*