Cukier – jak wpływa na nasze zdrowie i dlaczego warto go ograniczyć

cukierOdstaw cukier a twój organizm ci podziękuje. Niestety uzależnienie od cukru jest bardzo silne i dlatego wszyscy jesteśmy przesłodzeni. Średnio każda dorosła osoba dostarcza organizmowi 300 kalorii dziennie, które pochodzą od cukru. A to zguba dla naszego zdrowia.

Cukier znajduje się nie tylko w oczywistych produktach, takich jak ciastka, słodycze i napoje gazowane, ale także w produktach brzmiących zdrowo jak sałatki, sosy do makaronu i jogurty. Rezygnacja z cukru jest więc bardzo trudna. Możemy na początku mieć objawy odstawienia, takie jak lęk, niepokój, a nawet depresję.

Warto to wszystko przezwyciężyć, bo korzyści są niewspółmierne

Odstaw cukier – twoje serce ci podziękuje

Ryzyko zgonu z powodu kłopotów związanych ze zbyt wysokim cukrem wzrasta trzykrotnie. Dlaczego? Podniesiony poziom cukru podnosi poziom insuliny, który uaktywnia współczulny układ nerwowy, zwiększając ciśnienie krwi i tętno. W ciągu kilku tygodni od odstawienia cukru, można spodziewać się spadku o 10% cholesterolu LDL i zmniejszenie od 20 do 30% trójglicerydów.

Odstaw cukier – zmniejszy ci się trądzik

cukier a trądzikStan zapalny skóry czyli trądzik jest znanym objawem zbyt dużej ilości cukru. U tych którzy codziennie przez trzy tygodnie piją słodkie napoje, poziom zapalenia skóry wzrasta o 87%. Warto więc zrezygnować ze słodzonych napojów i tych gazowanych również, a nie będzie potrzeby wydawania pieniędzy na drogi korektor.

Odstaw cukier – ominiesz cukrzycę

Jedzenie dużej ilości cukru sprzyja gromadzeniu się złogów tłuszczowych w obrębie wątroby. To przyczynia się do insulinooporności i pogarsza pracę trzustki.

Spożywanie dodatkowo 150 kalorii pochodzących z cukru jest 11 razy bardziej prawdopodobne, że przyczyni się do rozwoju cukrzycy typu 2 niż 150 kalorii pochodzących z białka lub tłuszczu. Więc może warto zamienić słodkie musli na garść orzechów.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Marskość wątroby – wszystko przez cukier

Odstaw cukier – twoja skóra ci podziękuje

Cukier – czy można się od niego uzależnić

Odstaw cukier – nie będziesz mieć huśtawki nastrojów

zmiany nastrojuKiedy odstawisz cukier, poczujesz się lepiej niż kiedykolwiek. Dieta bogata w cukry powoduje bowiem, że kobiety są bardziej narażone na niepokój, drażliwość i zmiany nastroju.

Odstaw cukier – będziesz spać jak suseł

Wysoki cukier powoduje w połowie dnia opieszałość i potrzebę uskutecznienia sobie drzemki. Ponadto, dodatkowo cukier powoduje uwalnianie kortyzolu, hormonu, który zakłóca sen.

Odstaw cukier – będziesz lepiej zapamiętywał

dobra pamięćZnów czegoś zapomniałaś? Winny może być cukier. Dieta bogata w cukier utrudnia uczenie się i zapamiętywanie. Z biegiem czasu może nawet spowodować uszkodzenie komunikacji między komórkami mózgu.

Odstaw cukier – szybciej schudniesz

Jeśli tylko zamienisz te słodkie kalorie na garść migdałów, to nie będziesz jadła pustych kalorii. Wystarczy tylko zmniejszyć dostarczanie 200 kalorii pochodzących z cukru dziennie, aby po 5-6 miesiącach poczuć się lżejsza o nawet 5 kilogramów.

2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany