Zgaga w ciąży nie będzie cię już męczyć

zgaga w ciążyZgaga w ciąży może być bardzo frustrująca. Może sprawić, że zapomnisz o przyjemności bycia w ciąży. Ból i pieczenie w klatce piersiowej będzie po prostu silniejsze. Możesz sobie na szczęście szybko pomóc.

Istnieją dwie główne przyczyny zgagi w czasie ciąży – ciągłe zmiany hormonalne w organizmie i rosnący nacisk na żołądek rosnącego dziecka.

Zmiany hormonalne w organizmie mogą powodować rozluźnienie mięśni w przełyku. Umożliwia to przepływ kwasu żołądkowego z powrotem do przełyku, szczególnie gdy leżysz lub po zjedzeniu dużego posiłku.

Z każdym dniem twoja macica rozszerza się, aby dostosować się do wzrostu twojego dziecka. Oznacza to, że żołądek znajduje się pod większym ciśnieniem, co również powoduje, że jedzenie i kwas są wypychane z powrotem do przełyku.

Często zgaga zdarza się w pierwszym i trzecim trymestrze ciąży, ale nie oznacza to, że musisz to znosić

Podczas gdy leki nie są zalecane w przypadku zgagi spowodowanej ciążą, ponieważ mogą mieć trwały wpływ na nienarodzone dziecko, istnieje wiele prostych sposobów, które mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu.

Zgaga w ciąży: jedz mniej, ale częściej

Kiedy jesteś w ciąży, zaczynasz zwracać większą uwagę na dietę. Ale to nie znaczy, że musisz jeść za dwoje, to tylko nieuzasadniony mit. W rzeczywistości przejadanie się to duże „NIE”, ponieważ może to pogorszyć objawy zgagi.

Jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, to jeść mniej ale częściej. Nadmiernie wypchany żołądek może przyczynić się do zgagi. Zamiast trzech posiłków dziennie, spróbuj jeść pięć lub sześć mniejszych.

Nie spiesz się, aby skończyć jedzenie i żuj dokładnie. Należy również unikać spożywania ciężkich posiłków 2-3 godziny przed pójściem spać. Objawy zgagi mogą się nasilić, jeśli położysz się zaraz po zakończeniu posiłku.

Zgaga w ciąży: śpij na lewym boku

Niezależnie od tego, czy dzieje się to w czasie ciąży, czy w jakimkolwiek innym momencie, eksperci zalecają spanie na lewej stronie. W tej pozycji utrudniony jest przepływu do przełyku kwasu żołądkowego.

U kobiet w ciąży lewostronna pozycja snu uniemożliwi wątrobie wywarcie nacisku na macicę, a także pobudzi przepływ krwi do płodu. Dodatkowo, może to pomóc w złagodzeniu bólu pleców i pomóc cieszyć się zdrowym snem.

Zgaga w ciąży: żuj gumę

Guma do żucia po jedzeniu może pomóc w zapobieganiu zgadze. Stymulujesz w ten sposób gruczoły ślinowe, a ślina może zneutralizować kwas. Żuj gumę bez cukru przez około 30 minut po zakończeniu posiłku.

Zgaga w ciąży: podnieś zagłówek łóżka

To zapobiegnie powrotnemu przepływowi kwasu do przełyku. Dodatkowo zapobiegnie obrzękowi nóg.

Zgaga w ciąży: popijaj wodę

Popijanie niewielkich ilości wody przez cały dzień jest kolejnym prostym i skutecznym sposobem na zgagę w czasie ciąży. Należy jednak unikać picia zbyt dużej ilości wody na raz. Pijanie dużej ilości wody za jednym zamachem spowoduje, że napełni się żołądek i uniesie do góry, co z kolei zwiększy ryzyko zgagi.

Oprócz wody, w diecie należy stosować więcej płynnych pokarmów, które szybciej opuszczają żołądek niż pokarmy stałe. Są to: zupy, koktajle owocowe, jogurty, koktajle mleczne, koktajle proteinowe i budynie.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Zgaga – poradzą sobie z nią te domowe sposoby

Bezsenność w ciąży: problem z którym trzeba sobie poradzić

Ciąża a dentysta – fakty i mity

Zgaga w ciąży: używaj octu jabłkowego

Surowy, niefiltrowany ocet jabłkowy jest jedną z najlepszych rzeczy, aby kontrolować zgagę podczas ciąży.

Chociaż ocet jabłkowy jest kwaśny, pomaga zrównoważyć produkcję kwasu w żołądku. Ocet jabłkowy jest również dobry dla zdrowia dziecka rosnącego w łonie matki.

Co robić? Po prostu dodaj 1 do 2 łyżeczki octu jabłkowego do szklanki wody. Pij go na 30 minut przed zjedzeniem posiłku. Rób to regularnie.

Zgaga w ciąży: pij wodę kokosową

Delikatna woda kokosowa działa jak wielki naturalny neutralizator kwasu. Woda kokosowa jest łatwo dostępna na rynku i może bardzo pomóc w złagodzeniu objawów zgagi w czasie ciąży.

Woda kokosowa zapobiega również niestrawności. Co więcej, ten naturalny, bogaty w składniki odżywcze napój izotoniczny zawiera dużo elektrolitów, które pomagają zapobiegać odwodnieniu.

Zgaga w ciąży: pij herbatę imbirową

Imbir jest również dobry w czasie ciąży, aby kontrolować zgagę. Pomaga nawet zwalczyć nudności i wymioty, które często idą w parze ze zgagą. Składniki aktywne, takie jak oleje lotne i związki fenolowe w imbirze, wpływają na żołądek i jelita. To z kolei pomaga zmniejszyć zgagę, nudności i wymioty.

Pij ciepłą herbatę imbirową po posiłku. Aby przygotować herbatę, dodaj 1 łyżeczkę startego imbiru do kubka gorącej wody. Pozostaw na 10 minut, odcedź i pij gdy jeszcze jest ciepły. Pij nie więcej niż 2 szklanki imbirowej herbaty dziennie. Możesz także spróbować imbirowych cukierków, aby złagodzić zgagę.

Zgaga w ciąży: unikaj owoców cytrusowych

Unikaj tych owoców zarówno w postaci surowej, jak i soku. Zamiast tego spożywaj owoce, które są mniej kwaśne, aby zaspokoić codzienne zapotrzebowanie na owoce. Wysoce alkaliczne owoce, takie jak jabłka, gruszki, banany i melony to tylko niektóre z dobrych opcji.

Zgaga w ciąży: unikaj surowej cebuli

U niektórych kobiet w ciąży surowa cebula może być kolejnym czynnikiem wywołującym zgagę. Surowa cebula może zwiększyć zawartość kwasu w żołądku, a także spowolnić opróżnianie żołądka.

Dodatkowo, spożycie surowej cebuli może spowodować, że kwasy trawienne powrócą z powrotem do przełyku. Podobnie może działać czosnek.

Zgaga w ciąży: dodatkowe wskazówki

– Unikaj ostrych, tłustych i tłustych potraw, które są dobrze znanymi wyzwalaczami zgagi.

– Jedzenie jogurtu lub wypicie szklanki zimnego mleka może pomóc w złagodzeniu objawów.

– Zwolnij, gdy jesz. Zbyt szybkie jedzenie może prowadzić do zgagi.

– Unikaj picia dużych ilości płynów po kolacji.

– Trzymaj się z dala od kawy, coli i napojów alkoholowych.

– Włącz do diety pokarmy bogate w błonnik, aby uniknąć zaparć.

– Po zjedzeniu kolacji, idź na spacer przed pójściem spać.

– Po posiłku unikaj czynności, które wymagają schylania się.

– Noś luźne ubrania, ponieważ obcisłe ubrania mogą zwiększyć nacisk na brzuch i brzuch.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*