Zespół cieśni nadgarstka – jak złagodzić ból?

zespół cieśni nadgarstkaZespół cieśni nadgarstka pojawia się nagle. Zaczyna boleć nadgarstek i sztywnieją ręce. Nie możesz utrzymać nawet szklanki. Jeśli choroba się rozwinie, wyjściem jest tylko operacja. Możesz jednak sobie pomóc i złagodzić ból.

Zespół cieśni nadgarstka to choroba biurowa

Zespół cieśni nadgarstka to typowa choroba pracownika biurowego, który pracuje przy komputerze. Nie jest to jedyny powód: eksperci uważają, że to kombinacja różnych czynników, takich jak dziedziczenie, zatrzymanie płynów, cukrzyca i reumatoidalne zapalenie stawów.

Zespół cieśni nadgarstka to bolesny stan charakteryzujący się bólem, paleniem i sztywność rąk i nadgarstków, oraz czasem bólem promieniującym aż do ramienia – tak twierdzą ci, którzy na to chorują.

Zespół cieśni nadgarstka – skuteczne rady

1. Poćwicz nadgarstki w przerwie w pracy

Delikatnie odchyl każdą rękę w górę i w dół, robiąc tak przez kilka minut w każdym kierunku. Następnie zginaj i prostuj palce.

2. Używaj mniejszej siły

Nie trzeba walić w klawiaturę komputera lub trzymać mocno pióro, aby pracować. Lekki dotyk pomoże rękom odpocząć.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Naturalne sposoby na ból stawów

Kolagen na stawy – poznaj fakty i mity

Ból stawów – zobacz czy i tobie grozi

3. Najważniejsza odpowiednia postawa

prawidłowa postawa

Opadając do przodu w fotelu możesz wywierać nacisk na nadgarstki i dłonie. Oto cztery zasady:
– Trzymaj stopy płasko na podłodze, a twoje oczy niech będą na tym samym poziomie co środek monitora komputera. Jeśli masz za wysokie krzesło i biurko, używaj podnóżka, aby utrzymać stopy w pozycji poziomej.
– Upewnij się, że krzesło podtrzymuje dolną części pleców i łopatki.
– Rób regularne przerwy, chodź po biurze. Zrób to co najmniej 5 razy w ciągu dnia pracy.
– Nie trzymaj nóg rozszerzonych lub skrzyżowanych przez długi czas. Kostki, kolana i biodra powinny być pod kątem 90 stopni.

4. Spraw, aby ręce zawsze były ciepłe

ciepłe ręce

Będąc w chłodnym pomieszczeniu ręce stają się sztywne, co może prowadzić do bolesność. Jeśli nie można podnieść temperatury, spróbuj włożyć rękawiczki bez palców.

5. Ćwicz jogę

Każda forma budowania siły jest dobra dla stawów. A joga, jak stwierdzono zmniejsza ból i utrzymuje nadgarstki bardziej elastyczne.

2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*