To poprawi twój układ odpornościowy

układ odpornościowyZioła i przyprawy były używane już kilka tysięcy lat temu w celach zdrowotnych. Dzisiaj nauka wspiera tę tradycyjną mądrość. Zobacz jak możesz wspomóc swój układ odpornościowy.

Dodawanie do potraw świeżych lub suszonych ziół oraz przypraw jest jednym z prostych sposobów, aby zwiększyć odporność organizmu na choroby. Szczególnie teraz, gdy pogoda zaczyna się zmieniać, a my jesteśmy narażeni na przeziębienia. Oto trzy przyprawy, które jesienią i zimą powinnaś mieć w swojej kuchni:

1. Kurkuma

Kurkuma to ostry, jasnożółty proszek. Jest silnym przeciwutleniaczem i działa przeciwzapalne, przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybiczo. Naukowcy twierdzą, że odgrywa olbrzymią rolę w hamowaniu namnażania się komórek nowotworowych.
Kurkuma jest najlepiej wchłaniana, gdy połączymy ją z tłuszczem. Jest więc idealna do gotowania.

2. Pieprz cayenne

Cayenne jest bardzo mocny i większość z nas używa go, aby dodać trochę pikanterii potrawom. To ma również kilka wspaniałych korzyści dla zdrowia. Cayenne działa przeciwzapalnie.

INNE: 7 ostrych przypraw lepszych niż lekarstwa!

3. Oregano

Często wykorzystywane jest w kuchni włoskiej. Oregano to pachnące zioło, które ma wyjątkowo wysoką zawartość antyoksydantów.

Badania sugerują, że dodanie mieszaniny z ziół w tym oregano może zmniejszyć powstawanie tzw. markeru stresu oksydacyjnego. Jest to ważne dlatego, że te markery odgrywają ważną rolę w powstawaniu miażdżycy.

źródło: www.mindbodygree.com

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*