To może zniweczyć twoje odchudzanie

odchudzanieWydaje ci się że całe twoje życie to ciągłe odchudzanie i walka o zdrowie? I nie przynosi ono spodziewanych rezultatów. Okazuje się, że to co robisz aby się odchudzić może spowodować… że przytyjesz.

Twój talerz pełny jest warzyw. Starasz się często ćwiczyć. A jednak za każdym razem kiedy wchodzisz na wagę, wskazówka pokazuje większą wagę. Oto niepokojące wieści: niektóre zdrowe nawyki mogą powodować powolne tycie. Zobacz które:

Intensywne ćwiczenia nie wpływają na odchudzanie

Mogą podnieść poziom kortyzolu, hormonu stresu i utrzymać go podwyższonego co w konsekwencji powoduje w organizmie magazynowanie tłuszczu. Lepiej robić trening interwałowy np. przez 30 sekund intensywne ćwiczenia, a następnie przez minutę lekki bieg, aby ciało odpoczęło. Powtórz ten cykl przez 15 lub 20 minut, a będziesz spalać więcej kalorii i szybciej schudniesz – tak dowiedli naukowcy z Uniwersytetu Zachodniej Australii, porównując 20 minutowy trening interwałowy z 40 minutowym intensywnym. Jeszcze jedna rada: Unikaj napojów sportowych i batonów proteinowych po ćwiczeniach, mówi Heather Bainbridge, z Weight Control Center. One dają więcej kalorii niż to co wcześniej spaliłaś na treningu. Lepiej napić się wody i zjeść kawałek owocu.

Zażywanie leków kontra odchudzanie

Wiele leków przeciwdepresyjnych, sterydy przeciwzapalne i leki przeciwhistaminowe mogą dawać efekt uboczny w postaci nadwagi. Leki te mogą zakłócać sygnały metabolizmu lub głodu. Leki przeciwdepresyjne często utrudniają działanie serotoniny – neuroprzekaźnika, który włącza i wyłącza apetyt. Sterydy przeciwzapalne, spowalniają metabolizm i powodują gromadzenie się tłuszczu w takich miejscach jak twarz, szyja i brzuch.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Dieta to nie wszystko

Naturalne suplementy diety – fakty i mity

Co ma wino do odchudzania

Jedzenie zdrowego śniadania nie odchudza?

zdrowe śniadanie

Jesteś głodny kilka godzin po jedzeniu. „To problem tych, którzy jedzą na śniadanie płatki owsiane i wypijają sok” – mówi Louis Aronne, ekspert otyłości w Nowym Jorku Presbyterian/Weill Cornell Medical Center. „Myślą, że to zdrowe, ponieważ są odtłuszczone i niskokaloryczne.” Ziarna zbóż oraz sok zwiększają poziom cukru we krwi. Dodanie bananów dodatkowo zwiększa ten proces, co kończy się magazynowaniem tłuszczu. Zamiast Aronne zaleca śniadanie z białka, takich jak jogurt grecki z jagodami lub omlet z warzywami. Jeśli zaczniemy dzień od dania o niskiej zawartości węglowodanów ale za to od wysokobiałkowych, możemy spalić 150 kalorii dziennie więcej (według badań w 2012 w Journal of American Medical Association).

Kupowanie produktów beztłuszczowych też jest złe?

„Zbyt często ludzie, którzy kupują produkty bez tłuszczu lub o niskiej zawartości tłuszczu, uważają, że mogą jeść więcej”, mówi Cheskin. „Jednakże, tłuszcz jest często zastępowany cukrem, a jedzenie go jest przecież bardzo kaloryczne.”

Używanie słodzików nie jest już dobre

słodzik

Mogą one rzeczywiście zachęcić nas do jedzenia więcej i więcej. Badania wykazały, że długotrwałe stosowanie sztucznych słodzików prowadzi do nadwagi, a nawet zmienia reakcję mikroorganizmów jelitowych do cukru, co z kolei może spowodować większe prawdopodobieństwo zachorowania na cukrzycę typu 2. Jednym z problemów jest to, że sztuczne słodziki są znacznie słodsze niż cukier. Oszukują mózg. Zaczynamy pragnąć słodyczy, a to prowadzi do przejadania się. Zwiększa się też poziom insuliny i powoduje odkładanie tłuszczu.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*