Podpowiadamy jak zmniejszyć apetyt

jak zmniejszyć apetytNie raz zastanawiałaś się jak zmniejszyć apetyt. Próbowałaś już wszystkich sposobów i nic nie skutkowało. Okazuje się, że naukowcy dają nam proste rozwiązanie. Zobacz jakie.

Wielozadaniowość podczas posiłków nie jest dobra. Jemy, podczas wysyłania e-maila? Tak. Kolacja podczas oglądania telewizji? Tak. Śniadanie podczas drogi do samochodu? Mmmhmm. Teraz, nowe badanie opublikowane w Journal of Health Psychology pokazały najgorszą działalność połączoną z jedzeniem: jedzenie podczas spaceru.

Jedzeniowa pamięć – co to takiego?

Naukowcy z University of Surrey w Anglii podzielili kobiety na trzy grupy. Jedna grupa jadła podczas oglądania telewizji; druga podczas chodzenia; trzecia jadła siedząc naprzeciwko znajomego i rozmawiała.

Po eksperymencie, wszystkie grupy poproszono o wypełnienie kwestionariusza i przetestowanie smaku czekolady, marchwi, winogron i chipsów. Okazało się, że kobiety, które jadły podczas spaceru spożywały 5 razy więcej czekolady niż inne grupy.

Susan Albers, psycholog kliniczny w Cleveland Clinic, która specjalizuje się w jedzeniowej pamięci mówi, że to ze względu na liczbę zakłóceń, które powstają w naszej głowie gdy jemy i chodzimy.

„Kiedy idziesz, jesteś zaangażowana w tak wiele działań, jak idziesz, gdzie idziesz, co mijasz” – mówi Albers. „To prawie niemożliwe, aby skupić się na tym, co jesz.” Autorzy badania postawili też hipotezę, że chodzenie jest formą ćwiczeń i możemy używać tego jako formę usprawiedliwienia jedzenia.

Jeśli nie można unikać jedzenia podczas spaceru, Albers sugeruje noszenie słuchawek i słuchanie muzyki. „Mogą one pomóc blokować dźwięki zewnętrzne i zminimalizować liczbę zakłóceń” – mówi, „co oznacza, że możesz być bardziej świadoma tego, co jesz”. Warto jednak zrobić wszystko, aby być bardziej świadomym tego co jemy.

Jak zmniejszyć apetyt – usiądź

jedzenie

„Jedz tylko wtedy, gdy nie stoisz” – mówi Albers. Kiedy siedzisz, jesteś z natury bardziej skoncentrowana, co oznacza, że jesteś bardziej skłonna do podejmowania lepszych decyzji i dajesz organizmowi szansę rozpoznania ile naprawdę i czego zjadasz.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Czym zatrzymać apetyt na słodycze?

Jak zwiększyć metabolizm i jak szybko schudnąć

Odchudzanie: 12 sposobów na spalenie tłuszczu

Jak zmniejszyć apetyt – powoli żuj

To jest prawie niemożliwe gdy robisz coś więcej niż jesz – mówi Albers. „Niezależnie od tego czy jesz podczas spaceru, rozmawiając ze znajomymi lub oglądasz telewizję, często dopasowujesz tempo jedzenia do tempa, które jest wokół ciebie.” Trick: jedz z ręki nie dominującej, która może spowolnić tempo nawet o około 30% – mówi. „A jeśli musisz jeść podczas chodzenia, możesz nucić melodie w głowie, które mogą pomóc w spowolnieniu tempa jedzenia.”

Jak zmniejszyć apetyt – smakuj

smakowanie

To jest zabawa, ale jeśli mlaskasz to twój mózg odczytuje to jako pyszne jedzenie. Aby dowiedzieć się, jak naprawdę smakuje jedzenie, zrób mały eksperyment: jedz zaledwie 5 rodzynek po jednej, powoli i uważnie jak to możliwe. A później zapisz jak ci to smakowało, co czułaś i tak dalej. Będziesz zaskoczona wynikami.

Jak zmniejszyć apetyt – nie rozpraszaj się

Gdy Albers jada przy biurku obraca się na krześle z dala od monitora komputera, dopóki nie zakończy obiadu. Wyłącza też telefon. „Nawet, jeśli mój telefon komórkowy jest po drugiej stronie pokoju, gdy słyszę dzwonek, moja uwaga zamiast skupić się na tym co jem „idzie” do myślenia kto próbuje się ze mną skontaktować” – mówi.

Jak zmniejszyć apetyt – uśmiechaj się między kęsami

uśmiech

To może brzmieć głupio, ale Albers mówi, że warto robić małe przerwy miedzy kęsami. Uśmiech wystarczy. Dodatkowo uruchomi on wytwarzanie endorfin co pozwoli być ci szczęśliwym i zmniejszy stres, który pobudza apetyt.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*