Odstaw cukier a twoje zdrowie się polepszy

cukierOdstaw cukier a twój organizm ci podziękuje. Niestety ale uzależnienie od cukru jest bardzo silne. Dlatego wszyscy jesteśmy przesłodzeni. Średnio każda dorosła osoba dostarcza organizmowi 300 kalorii dziennie, które pochodzą od cukru. A to zguba dla naszego zdrowia.

„Cukier znajduje się nie tylko w oczywistych produktach, takich jak ciastka, słodycze i napoje gazowane, ale także w produktach brzmiących zdrowo jak sałatki, sosy do makaronu i jogurty” – mówi Elyse Powell, jeden z współautorów raportu o spożywaniu cukru. Rezygnacja z cukru jest bardzo trudna.

Możemy na początku mieć objawy odstawienia, takie jak lęk, niepokój, a nawet depresję.

Warto to wszystko przezwyciężyć, bo korzyści są niewspółmierne.

Odstaw cukier – twoje serce będzie tańczyć z radości

Ryzyko zgonu z powodu kłopotów związanych ze zbyt wysokim cukrem wzrasta trzykrotnie, według badań z James J. DiNicolantonio w Mid-Atlantic Heart Institute w Cansas City. Dlaczego? „Podniesiony poziom cukru podnosi poziom insuliny, który uaktywnia współczulny układ nerwowy, zwiększając ciśnienie krwi i tętno” – wyjaśnia DiNicolantonio.

„W ciągu kilku tygodni od odstawienia cukru, można spodziewać się spadku o 10% cholesterolu LDL i zmniejszenie od 20 do 30% trójglicerydów.”

Odstaw cukier – nie będziesz musiała pożyczać kremu na trądzik od swojego syna czy córki

trądzik

Żegnaj, pryszczu! Stan zapalny skóry czyli trądzik jest znanym objawem zbyt dużej ilości cukru. Jedno z badań w American Journal of Clinical Nutrition, mówi, że u tych którzy codziennie przez trzy tygodnie pili słodkie napoje, poziom zapalenia skóry wzrósł o 87%. Warto więc zrezygnować z słodzonych napojów i tych gazowanych również, a nie będzie potrzeby wydawania pieniędzy na drogi korektor.

Odstaw cukier – ominiesz cukrzycę

Jedzenie dużej ilości cukru sprzyja gromadzeniu się złogów tłuszczowych w obrębie wątroby. To przyczynia się do insulinooporności i pogarsza pracę trzustki – mówi Robert Lustig, MD, autor Fat Chance.

W badaniu konsumpcji cukru w 175 krajach, Lustig stwierdził, że spożywanie dodatkowo 150 kalorii pochodzących z cukru jest 11 razy bardziej prawdopodobne, że przyczyni się do rozwoju cukrzycy typu 2 niż 150 kalorii pochodzących z białka lub tłuszczu. Więc może warto zamienić słodkie musli na garść orzechów.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Czy można się uzależnić od cukru?

Marskość wątroby – podziękuj cukrowi

Odstaw cukier – nie będziesz miał huśtawki nastrojów

uśmiech

Kiedy odstawisz cukier, poczujesz się lepiej niż kiedykolwiek. Badania Uniwersytetu Columbia na kobietach, potwierdziły że dieta bogata w cukry powoduje, że kobiety są bardziej narażone na niepokój, drażliwość i zmiany nastroju.

Odstaw cukier – Będziesz spać jak suseł

Wysoki cukier powoduje w połowie dnia opieszałość i potrzebę uskutecznienia sobie drzemki. Ponadto, dodatkowo cukier powoduje uwalnianie kortyzolu, hormonu, który zakłóca sen – mowi Lustig.

Odstaw cukier – będziesz lepiej zapamiętywał

dobra pamięć

Znów czegoś zapomniałaś? Winny może być cukier. Jedno z badań na zwierzętach pokazało, że dieta bogata w cukier utrudnia uczenie się i pamięć. Z biegiem czasu może nawet spowodować uszkodzenie komunikacji między komórkami mózgu.

Odstaw cukier – stracisz w końcu te 5 kilogramów

Jeśli tylko zamienisz te słodkie kalorie na garść migdałów, to nie będziesz jadła pustych kalorii. Wystarczy tylko zmniejszyć dostarczanie 200 kalorii pochodzących z cukru dziennie, aby po 5-6 miesiącach poczuć się lżejsza o nawet 5 kilogramów.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*