Odchudzanie: zobacz jakie błędy popełniasz

odchudzanieZaplanowałaś odchudzanie. Brawo! Pierwszy krok zrobiłaś. Zobacz jakich błędów nie popełniać aby twój cel został osiągnięty.

Chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów, układasz misterny plan i nawet się go trzymasz, ale… na wadze ani kilograma mniej. Zastanawiasz się dlaczego.

Odchudzanie – oto 9 najczęściej popełnianych błędów

1. Uwaga na białko

Białko jest bardzo ważne, ale za duża jego ilość zamieniana jest w tłuszcz. Poza tym wysokobiałkowe szejki są bardzo często słodkie i tłuste.

2. Za mało warzyw
warzywa

Często nie spełniamy podstawowej zasady. Musimy jeść minimum 2,5 szklanki warzyw. Plasterek pomidora czy kawałek ogórka nie wystarczy.

3. Pijesz szklankę soku na śniadanie
sok

To jeden z częstych grzechów. A przecież sok u większości osób podnosi poziom cukru we krwi, więc organizm produkuje więcej insuliny. Zaraz jesteś tak głody, że jesz zdecydowanie za dużo.

4. Nie waż się codziennie

To nie ma sensu. Pamiętaj na początku odchudzana zawsze spadek wagi jest większy, później tempo zdecydowanie spowalnia.

TO CIĘ ZAINTERESUJE:

Dieta to nie wszystko

Co ma wino do odchudzania

Trzy nowe sposoby, aby zwiększyć siłę woli w odchudzaniu

5. Za mało śpisz
sen

Apetyt i głód są nierozerwalnie połączone z ilością snu. Jeśli mało śpisz, twój organizm będzie potrzebował zdecydowanie więcej kalorii.

6. Jeśli spacer to nie dla przyjemności
spacer

Jedno z ostatnich badan sugeruje, że ci, którzy idą na spacer w miłej atmosferze, jedzą dwa razy więcej po nim, niż gdyby w ogóle na ten spacer nie poszli. Chyba, że idą biegać lub uprawiać nordic walking.

7. Zawsze ćwiczysz to samo

Nie można wykonywać w kółko tych samych ćwiczeń. Zasada jest prosta: aby uzyskać lepsze wyniki należy zmieniać częstotliwość, intensywność oraz czas wykonywania ćwiczeń.

8. Najlepsze są ćwiczenia cardio
cardio

Powszechnie uważa się, że wystarczą treningi cardio, aby waga spadała. Nie ma nic błędnego. Do tego koniecznie trzeba dołożyć trening na siłowni, aby przyspieszyć metabolizm.

9. Nie masz energii
energia

To popularne usprawiedliwienie, aby nie ćwiczyć. Jak twierdzą specjaliści wystarczy 10 minut ćwiczeń, aby pobudzić twój organizm do życia.

1 komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*