Jak zwiększyć metabolizm

zwiększenie metabolizmu

Metabolizm jest naszym koszmarem. Oczywiście, trening interwałowy jest najlepszym sposobem na spalanie kalorii. Ale bądźmy szczerzy, nie zawsze jesteśmy w nastroju, aby biegać na bieżni czy podnosić sztangi.

Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele innych metod, które spalają kalorie i podkręcają mocno przemiane materii.

Metabolizm: dwa w jednym

„Zawsze można połączyć ćwiczenia cardio z ciężarkami. Spalisz więcej kalorii i poprawisz swoją przemiane materii”, wyjaśnia trener Calabrese. Możesz użyć ręcznych ciężarków lub specjalnej kamizelki. Dlaczego to działa? Kiedy trzymamy hantle podczas spaceru, nasze przedramiona są napięte i szybciej się zmęczą. Kamizelka zaś spowoduje, że górna część pleców będzie mocniej pracowała.

Metabolizm: minimalizuj czas odpoczynku

odpoczynek podczas ćwiczeń

Zmień swój trening siłowy (a przy okazji i metabolizm) zmniejszając czas odpoczynku pomiędzy seriami ćwiczeń. „Odpoczynek jest bardzo ważny, ale już 2-3 minutowe przerwy pomiędzy ćwiczeniami mogą zmniejszyć przemiane materii” – mówi trener Donovan Gren. Aby więc nie zmarnować swojej pracy ogranicz czas odpoczynku do 60 sekund pomiędzy seriami.

WIĘCEJ: To prawdziwy HIT! 6 minutowy zabójczy trening dla twoich pośladków

Metabolizm: jedz śniadanie przed porannym treningiem

To nadal kontrowersyjne, czy trening z pustym żołądkiem jest lepszy. Zwolennicy tej teorii twierdzą, że w takim wypadku organizm sięga do swoich zapasów tłuszczu. „To wcale nie tak” – mówi Calabrese. „Jedzenie śniadania jest bardzo ważne,” dodaje. „6-8 godzin bez jedzenia wystarczy, aby twój metabolizm zwolnił”. Aby go przyspieszyć trzeba dać mu paliwo.

WIĘCEJ: Owsianka dobra na wszystko?

Metabolzim: nie zmniejszaj kalorii

To może się obrócić przeciwko tobie.  „Jedzenie zbyt małej ilości w rzeczywistości ma odwrotny wpływ na ciało”, wyjaśnia Calabrese. „Organizm włącza tryb głodu ratunkowego. Zamiast spalać tłuszcz, chroni go.”

Metabolizm: zwiększ nachylenie

bieganie na bieżni

Coś tak prostego jak nachylenie bieżni podczas treningu cardio może naprawdę zwiększyć przemiane materii. „To jest bowiem wyzwanie dla układu sercowo-naczyniowego, zmuszając organizm do spalania większej ilości kalorii,” wyjaśnia Gren.

Metabolizm: polub zimno

Ostatnie badania opublikowane w Diabetes, udowodniły, że ci którzy ćwiczą w temperaturze ok. 16-17 stopni Celcjusza spalają zdecydowanie więcej brązowego tłuszczu, co z kolei zwiększa nawet do 40 procent przemiany materii. Gdy ćwiczyli w temperaturze 27 stopni C ich przemiana zmniejszyła się.

źródło: www.prevention.com

2 komentarze
  1. 1. Regularne odżywianie
    2. Nieregularny trening

    Oczywiście to trochę przekorne, z nieregularnym treningiem chodzi o zaskakiwanie organizmu. Do długich treningów kardio (cały czas na bieżni, rowerze, powyżej 30-40minut) ciało bardzo szybko się przyzwyczaja i po prostu „wlicza” je w swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Dużo lepiej sprawdzają się krótkie treningi interwałowe – np. 2minuty sprintu 2 minuty spaceru.

    Powodzenia! 😉

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*