Naukowcy dowiedli co jeść na dobrą pamięć

pamięćCzasami pamięć ci szwankuje? To prawdopodobnie mgła mózgowa. Jest to umysłowe zmęczenie, które powoduje słabą koncentrację i uniemożliwia gromadzenie myśli. Może wystąpić jako objaw niedoczynności tarczycy czy Hashimoto. Może być też skutkiem ubocznym leków, ukrytymi alergiami (np. na gluten), brakiem snu, odwodnieniem, a nawet przejadaniem się.

Mgła mózgowa nie jest diagnozą medyczną, ale zbiorem subiektywnych objawów, które ludzie doświadczają i opisują jako:

– Słaba koncentracja

– Psychiczne zamieszanie

– Zmęczenie oczu

– Ból głowy

– Słaby sen

– Zmniejszenie produktywności intelektualnej

Dobrą wiadomością jest to, że wystarczy niewiele zrobić, aby rozpędzić mgłę i cieszyć się dobrą pamięcią. Kluczem jest utrzymanie mózgu w dobrej kondycji, odżywianie i utlenienie.

Napij się wody! Poprawi się pamięć

Woda ma olbrzymie znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, ponieważ stanowi 60 do 70 procent całkowitej masy ciała u szczupłych osób dorosłych i 45 do 55 procent u otyłych. Woda odgrywa również istotną rolę w funkcji mózgu – około 75 procent procesów zachodzących w mózgu występuje w obecności wody!

INNE: Dieta: Jak jedzenie wpływa na twoje życie

Picie odpowiednich ilości wody pomoże zwiększyć jasność i koncentrację umysłu, pomaga zapobiec bólom głowy i pomaga w usuwaniu toksyn i odpadów komórkowych, które gromadzą się we krwi i podróżują do mózgu.

Ile pić?

Prosty sposób obliczania dziennego zapotrzebowania na wodę polega na pomnożeniu masy ciała przez 3. Czyli jeśli ważymy 60 kg to powinniśmy wypić 1,8 litra wody. Pamiętajmy także o tym, że ludzie aktywni powinni bić więcej wody, podobnie jak i w miesiącach letnich.

Paliwo mózgowe: kwasy omega-3

kwasy omega 3Kwasy omega-3 są najbardziej korzystnymi niezbędnymi składnikami odżywczymi dla mózgu i układu nerwowego. Są nazywane zasadniczymi, ponieważ nasz organizm nie może ich wytworzyć, musimy więc dostarczyć je z pożywieniem. Wśród nieskończonych korzyści jakie dają nam omega-3, to obniżają stan zapalny, chronią błonę komórkową, poprawiają poznanie i pamięć oraz poprawiają stabilność nastroju.

Co jeść?

Najlepszymi źródłami omega-3 są tłuszcze (łosoś, pstrąg, wątróbka dorsza, śledź, makrela i sardynki) i skorupiaki (krewetki, ostrygi, małże i przegrzebki). Kwasy omega-3 znajdziesz też w nasionach lnu i orzechach włoskich, ale przyswajalność ich jest bardzo niska.

Tęczowa żywność

Flawonoidy są związkami pochodzenia roślinnego, które mają właściwości przeciwutleniające. Rozprawiają się ze szkodliwymi odpadami komórkowymi w naszym organizmie zwanymi wolnymi rodnikami. Wolne rodniki uszkadzają komórki mózgu i DNA poprzez proces zwany utlenianiem, co przyczynia się do objawów mgły mózgowej. Badania wykazały, że flawonoidy znajdujące się w niektórych owocach i warzywach mogą poprawić pamięć i funkcjonowanie mózgu, pomagając w ten sposób zmniejszyć objawy związane z mgłową. Udowodniono, że owoce, takie jak winogrona, granaty, truskawki i jagody poprawiają wiele aspektów pamięci i uczenia się, takich jak szybkie i powolne gromadzenie pamięci, krótkotrwałą pamięć roboczą, długoterminowa pamięć referencyjną oraz przechowywanie i pobieranie informacji z pamięci.

Co jeść?

Owoców i warzyw! Im bardziej kolorowe tym lepiej.

Żywność bogata w kwercetynę

Kwercetyna jest flawonolem (podtyp flawonoidów) znalezionym w roślinach, znanym ze swoich właściwości przeciwutleniających. Unikalną cechą kwercetyny jest zdolność do blokowania uwalniania histaminy, głównego czynnika powodującego alergie, które może z kolei powodować objawy mgły mózgowej.

Co jeść?

Bogata w kwercetynę jest papryka, czerwona cebula, żurawina i kasza gryczana.

Ciemna czekolada

Jest superfoodem, co oznacza, że ​​jest silnym przeciwutleniaczem i wzmacniaczem mózgu. Wykazano, że flawonole pochodzące z kakaowca, zwiększają przepływ krwi do mózg. Dzięki temu zapewniają dostarczanie składników odżywczych i tlenu do mózgu. Badania wykazały, że flawonole te poprawiają funkcje poznawcze i ciśnienia krwi u osób starszych. Poprawiają też koncentrację i mogą pomóc ustabilizować nastrój.

Co jeść?

Ciemną czekoladę o zawartości co najmniej 70% kakao.

Żywność probiotyczna

W jelitach człowieka jest ponad 100 bilionów bakterii przeważając nad komórkami ludzkiego ciała! Te bakterie działają synergistycznie z organizmami i przyczyniają się do syntezy witamin i neuroprzekaźników (chemikaliów mózgu), a także wspomagają trawienie pokarmów. W jelitach znajdują się również szkodliwe bakterie, ale w mniejszej ilości.

Połączenie między mózgiem a jelitem jest dwukierunkowe, co oznacza, że ​​jeśli ktoś zje wysoce przetworzony posiłek, który jest pełen cukrów prostych, mózg będzie cierpiał z powodu braku neuroprzekaźników i niezbędnych składników odżywczych. Prowadzi to do objawów mgły mózgowej i potencjalnie innych poważnych stanów. W zasadzie wybór żywności i czysta dieta są ogromnie ważne dla zdrowia mózgu.

Co jeść

Probiotyczną żywność, a więc: kiszoną kapustę, kefir.

Źródło: www.mindbodygreen.com

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*