Aby odchudzanie nie poszło na marne

odchudzanieTuż przed wakacjami rozpoczęłaś odchudzanie. Niestety, tak szybko jak żegna nas słońce, tak prędko mija nam zapał do utrzymania wymarzonej wagi. Co zrobić, by jak najdłużej zachować efekty ciężkiej pracy i nie stracić formy?

Nie rozstawaj się z wodą – to podstawa odchudzania

Systematyczne nawadnianie organizmu to jeden z podstawowych elementów, mających wpływ na nasz wygląd i dobre samopoczucie. Picie wody jest bardzo istotne nie tylko w okresie letnim, ale i przez cały rok. Nie możemy o tym zapominać, ponieważ woda jest jeszcze ważniejsza niż aktywność fizyczna. Jej brak, a co za tym idzie odwodnienie organizmu, prowadzi do skurczów mięśni i powoduje, że wciąż czujemy się zmęczeni. A to z kolei zdecydowanie nie zachęca do ruchu. Dodatkowo pamiętajmy, aby nie pić wody tylko ze względu na pragnienie, które towarzyszy nam głównie latem, a skupmy się na tym, aby regularne sięganie po butelkę płynu stało się naszym naturalnym odruchem. Dzięki temu oczyścimy ciało z toksyn i zadbamy o regularną pracę naszych jelit.

INNE: Ta woda ma niesamowite właściwości!

Odchudzanie to lekkie dania

Odpowiednia dieta to podstawa w utrzymaniu zgrabnej sylwetki, zatem zadbajmy o to aby pomimo braku słońca za oknem posiłki nadal były lekkie i systematyczne. Dzień zacznijmy od pełnowartościowego śniadania, a najlepiej od owsianki z mlekiem, która pozwoli nam zadbać o linię, a nawet zrzucić zbędne kilogramy. Owies w połączeniu z wysokiej jakości mlekiem to bogate źródło białka oraz aminokwasów. Taki posiłek poprawi także naszą koncentrację i doda energii na cały dzień. Mleko Wiejskie np. te od OSM Piątnica zachowuje swoją świeżość, aż przez 5 dni po jego otwarciu. Dzięki temu możemy zaplanować poranną owsiankę, w rozmaitych kombinacjach, na prawie cały tydzień. Natomiast przyrządzając dania sezonowe na jesień i zimę, warto zastąpić wysokokaloryczny majonez np. lekkim jogurtem naturalnym. Jest bogaty w białko, nie zawiera mleka w proszku, a wyłącznie mleko pasteryzowane i żywe kultury bakterii jogurtowych. To zdrowa alternatywa, która przy okazji jest bardzo smaczna. Jogurty naturalne możemy stosować również do sałatek, zup czy kremów, jako zamiennik dla tłustej śmietany.

Motywuj się i nie rezygnuj z ćwiczeń!

Martwisz się, że nie możesz ćwiczyć ani spacerować na świeżym powietrzu, bo nadchodzą chłodniejsze dni? Niepotrzebnie. Zacznij od motywacji, która odgrywa ogromną rolę w każdym postanowieniu. Bez niej trudno utrzymać sylwetkę, na którą tak ciężko pracowaliśmy przez kilka miesięcy. Równie istotne jest uświadomienie sobie, jak wielką satysfakcję dała nam osobista przemiana. Wywołane pozytywne emocje i poczucie spełnienia napędzą do dalszej samorealizacji i pracy nad doskonaleniem siebie. Zatem do dzieła! Gdy aura za oknem nie sprzyja wychodzeniu z domu czy na siłownię, ćwicz w swoich czterech kątach.

Jest mnóstwo aktywności fizycznych, które możesz bez problemu wykonać organizując niewielką przestrzeń w swoim pokoju np. przy użyciu krzesełka, ciężarków czy rozłożonej maty. Jednym z najbardziej efektownych ćwiczeń jest plank czyli tzw. deska. Podpór przodem na przedramionach angażuje wszystkie mięśnie brzucha, a modyfikacje tego ćwiczenia modelują nawet całą sylwetkę. Nie zapominajmy także o mięśniach nóg, które możemy wyrzeźbić za pomocą zwykłych przysiadów czy prostego ćwiczenia – wchodząc na przemian z ciężarkami w dłoniach na domowe krzesło, prostując się – mówi Instruktor Biegów Ekstremalnych i Rekreacji Ruchowej, Wojciech Wojtyszyn.

Nie ma jeszcze komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie będzie publikowany

*